Skip to main content
20év20történet

Egy jó vezető szerintem a csapatából merít energiát és pozitivitást

By 2024. áprilisáprilis 19th, 2024No Comments

Egy jó vezető szerintem a csapatából merít energiát és pozitivitást

7 perc elolvasni
2024.04.19.

#20év20történet

Interjú Tóth Dominikával, az euJobs HR-Group munkaerő-kölcsönzés üzletágának igazgatójával

Húsz éves lett idén az euJobs HR-Group, ami hatalmas idő. Te emlékszel arra, mit csináltál húsz évvel ezelőtt?

Kereken 10 éves voltam, és abban az évben kaptam meg a Harry Potter első négy részét karácsonyra. Ez rendkívül fontos pont volt az életemben, hiszen a regénysorozatnak köszönhetően szerettem meg az olvasást, és ez a lelkesedésem még a mai napig elkísér. Azóta is főleg fantasy könyveket olvasok.

Jelenleg az euJobs HR-Group egyik legfiatalabb igazgatójaként dolgozol. Hogyan jutottál el a mostani pozíciódig? Hogyan lettél HR-es?

Amikor elkezdtem a mesterszakot az egyetemen, arra gondoltam, hogy kellene valami tisztességes diákmunka, nem csak ilyen ad hoc bolti árupakolás, ruhabolti kasszázás és a többi, hanem valami olyan, ahova állandóan tudok menni és biztosabb megélhetést, illetve jobb tapasztalatot biztosít. Egy akkori egyetemista csoporttársam ajánlotta az euDIÁKOK Iskolaszövetkezetet, ahol épp akkor kerestek belső diákasszisztenst. Jelentkeztem, interjúztam és megkaptam az állást. Akkor még kezdetben csupán 20 órában dolgoztam az egyetem miatt, de ahogy előrehaladt az idő, igyekeztem úgy összerakni az órarendemet, hogy többet tudjak menni. Így a negyedik hónaptól kezdve majdnem 40 órában dolgoztam folyamatosan. Változatos feladataim voltak, mivel mindig más pozícióra kellett embert találni, és eközben sokféle emberrel ismerkedhettem meg.

Hogyan folytatódott a céges karriered?

2015 szeptemberében lettem asszisztens, és 2017 márciusában már kaptam egy kisebb projektet: önállóan vittem egy hostesscéget koordinátorként, mellette viszont továbbra is elláttam az asszisztensi feladatokat. Az év szeptemberében kezdtem bele az első nagyobb gyorséttermi projektembe, és onnantól kezdve pedig már csak koordinátorként dolgoztam. Az euDIÁKOK-nál voltam 2015 szeptemberétől 2022 év végéig. Közben adtak nekem több projektet, és nemcsak diákokkal dolgoztam, hanem egyszerűsített foglalkoztatottakkal is. Előfordult, hogy egy időben tíznél is több projektem volt.

…és akkor kaptál egy visszautasíthatatlan ajánlatot…

Pontosan! 2022 őszén keresett meg azzal a vezetőség, hogy jövő év elejétől új vezetőre van szüksége a belföldi kölcsönzési és közvetítési üzletágának, és hát rám gondoltak. Azonnali választ vártak, és én rögtön igent mondtam.

Látszik, hogy szereted a kihívásokat, és bátran beleállsz az ilyen helyzetekbe. Az új vezetői szerepedben mi számított ilyennek?

Elsősorban az, hogy ez egy teljesen új területet jelentett számomra. Sokat kellett tanulnom – munkajogot leginkább – és bele kellett szoknom a közegbe is. Hatalmas újdonságot jelentett, hogy az addigi csapatom helyett háromszor annyi embert kellett vezetnem, és ez más hozzáállást kívánt tőlem is. Sokkal több lett a felelősségem és az elvárás is ebben a pozícióban ahhoz képest, amit korábban már megtapasztaltam. Ezt kellett megszokni, kezelni.

 Hogyan próbáltad a szituációt oldani?

Igazából annyit kértem az új csapatomtól, hogy álljanak hozzám nyitottan – nyilván nekem is kell tanulnom, és mindig jelezzék, hogyha valamit nem jól csinálok, mert akkor annak megfelelően változtatok. Szerencsére 2-3 hónap alatt elfogadtak vezetőként. 

Mi motivál téged minden nap, hogy legyen kedved bejönni és dolgozni?

Kár tagadni, eléggé karrierista vagyok, fontos számomra a feladat és a teljesítés és hogy hová jutottam el. A másik a csapatom: egy jó vezető szerintem a csapatából merít energiát és pozitivitást, és így teszek én is.

Mely eddigi eredményedre vagy a legbüszkébb?

Az egyik a már említett első komolyabb, gyorséttermi saját projektemre, amely az én felügyeletem alatt vált az egyik legnagyobb és legfontosabb projektünkké. A másik pedig egy újabb hatalmas karrierlépés: 2024 januárjától ugyanis board tag lettem.

Megfogalmaztad már magadnak, milyen a jó vezető?

Szerintem a jó vezető megtalálja az egyensúlyt aközött, hogy a cégnek is meg a csapatának is jó legyen. Tehát elvárásokat támaszt, de mivel empatikus, nem irreálisakat, és mindig meghallgatja az embereit. Szükség esetén pedig továbbviszi a vezetés felé a kommentjeiket. 

Menjünk kicsit beljebb! Te nem csak igazgató vagy, de egyben egy fiatal vezető is. Életkorodból fakadóan mit tartasz előnynek?

Egy fiatal vezető néha jobban tud a trendekkel haladni. Emellett rugalmasabban tudja kezelni a munkavállalókat is, mivel nem évtizedek óta van a munkában, és még nincsenek megcsontosodott szokásai. Jobban megérti a munkaerőpiacon egyre szélesebb réteget jelentő Z generáció elvárásait is. Magamra is gondolva szeretném azt hinni, hogy egy fiatal vezető általában empatikusabban áll hozzá az emberekhez. 

HR-es körökben az egyik legfelkapottabb téma a mesterséges intelligencia hatása a szakmára. Te utópisztikusan vagy inkább disztópikusan látod az ebben rejlő lehetőségeket és a széles körű elterjedésének következményeit?

Nagyon vegyes érzelmeim vannak, mert látom az előnyeit. Egyrészről megkönnyíti az életet, például keresésre már sokat használom magam is. Ami viszont ijesztő, hogy hány szakma fog megszűnni, hogyha az AI akkora teret kap? Tehát mondjuk, ha a mesterséges intelligencia elég okos lesz ahhoz, hogy az önéletrajzok alapján önállóan kiválassza a tökéletes jelöltet a pozícióra, akkor mi lesz a HR-szakmával? Ha elég okos lesz, és automatikusan intézi a munkavállalók bérével kapcsolatos feladatokat, akkor mi lesz a bérszámfejtőkkel? Milyen értéke lesz az emberi műalkotásoknak, amikor az AI mindent képes lesz kiváló minőségben generálni? Szerintem jó dolog az AI, csak meg kell találni azt, hogy valahogy mégiscsak korlátok közé legyen szorítva és ne nyerjen 100 százalékosan teret mindenhol. Nem akarnám, hogy a Wall-E világából ismert, elhízott és lusta emberiség jöjjön létre.

Milyen más trendeket látsz fontosnak a HR-ben?

Elsősorban a rugalmas munkavégzés tömeges elterjedését. Tehát jó lenne, ha a határidőre elvégzett feladat lenne a fókuszban, és mindenki ehhez mérten, szabadon oszthatná be a munkaidejét. A másik ilyen trend a négynapos munkahét begyűrűzése. Sajnos itthon például a Telekom négynapos munkahete sem lett maradandó, de a munka-magánélet egyensúlya miatt mindkét trend megvalósulása nagy segítség lenne a dolgozók számára. 

Te fontosnak tartod a munkahelyi wellbeinget?

Igen, ez a két pillérem: teljesítsünk, hozzuk a számokat, de közben azért semmiképp se rokkanjunk bele a nyomás miatt.

Mit tud ehhez egy cég hozzátenni?

A kiváló cégkultúra a kulcs. A munkáltatók már egyszerűen nem tehetik meg, hogy ne foglalkozzanak ezekkel a kérdésekkel. A dolgozókra emberként kell nézni, és úgy is bánni velük. Ne csak annyiból álljon a vállalati létünk, hogy bejövünk, dolgozunk, majd hazamegyünk, hanem kapcsolódjunk is egymáshoz. A cégkultúrának fontos része a fejlődés mind a tudásban, mind a cég által biztosított eszközökben, és nagyon oda kell figyelnünk a munkavállalói elvárásokra is. A wellbeing másik fontos eleme a mentális egészséggel való törődés. Egy jól működő cégben ugyanis a munkavállaló nem fél odamenni a vezetőjéhez segítséget kérni, ha például mentális jellegű problémával küzd. Ez egy igen erős bizalmi kapcsolat kiépítését feltételezi.

A home office az pozitív a cégkultúra fejlesztésében?

Én pártolom, de nem a teljes, egész hétre kiterjedőt. Jó, ha találkozunk egymással, élőben a megbeszélések is hatékonyabbak sokszor, a hibrid megoldás szerintem optimális megoldás.

Milyen most nálatok a cégkultúra?

Büszkén mondhatom, hogy egyre jobb. A szokásos őszi csapatépítő és karácsonyi buli mellé felzárkóztak az olyan eszközök, mint például az egészségügyi biztosítás, és egyre több programot szervezünk. A Covid előtt nem volt home office, viszont utána is megtartottuk. Meghallgatjuk a javaslatokat, teret adunk az alulról jövő kezdeményezéseknek is. Fontos visszajelzés, hogy a hozzánk érkező új munkatársak gyakran elmondják, nálunk mennyivel jobb a cégkultúra, mint az előző cégüknél.

A sokszínűség megvalósítása is gazdagítja a céget?

Mindenképp! Nálunk természetes, hogy megváltozott munkaképességűekkel dolgozunk, és ha már az életkoromról is szó esett, elmondható, hogy nálunk négy generáció található meg (baby boomer, X, Y és Z). A szolgáltatási palettánk már eddig is tükrözte ezt, hiszen a diáktól a nyugdíjasig kölcsönzünk embereket.

Ha nem a munkával, a karriereddel, a csapatod vezetésével vagy épp a mesterséges intelligencián való töprengéssel foglalkozol, mivel töltöd ki az idődet?

Egyrészt – szigorúan csak munka után, mert képtelen vagyok annyival korábban kelni! – összesen heti hatszor járok el edzeni: három rúdfitnesz órára és háromszor súlyzós edzésre.  A másik fontos hobbim a saját zenekarom, a The Blindmirrors, amelyben énekelek és basszusgitározom. Egyébként most vettünk fel nemrég egy nagylemezt, és azon dolgozunk most, hogy ez megjelenjen. Nyáron, ha minden jól alakul, koncertezni is fogunk. 

Hol látod magad újabb 20 év elteltével?

20 év múlva szeretnék a trópusi házam teraszán ülni egy görögdinnye-koktéllal a kezemben, miközben újabb fantasy regényem megszületésén örvendezem… A viccet félretéve, munka szempontjából amúgy nem tudom. Megmondom őszintén, azt is el tudom képzelni, hogy 10 év múlva kiégek és pályát módosítok, de azt is el tudom képzelni, hogy lépdelek tovább a ranglétrán vagy alapítok egy saját céget. De most a jelenlegi feladataimat tartom a legfontosabbnak. 20 évre előre lehetetlen karriert tervezni, én is csak egy-két évre előre gondolkodom.

 

Dominikával Pataki Balázs (Stratégiai partner, euJobs HR-Group) beszélgetett.

‘20év20történet – insider Sztorik HR vezetőktől by euJobs HR-Group’ címmel induló interjúsorozatunkban az euJobs HR-Group színeiben Pataki Balázs és Tóth Dominika kérdez olyan meghatározó HR vezetőket, recruitereket a hazai vállalati élet széles spektrumáról, akik az elmúlt 20 évben szakmai pályájuk során találkoztak a most jubiláló cégcsoporttal. 

Az euJobs HR-Group a munka világában felmerülő és folyamatosan változó igényekre kínál gyors, rugalmas megoldásokat, teljesen lefedve társadalmunkban a munkaképes korúak világát 16 évestől akár 99 éves korig. A munkát keresők a Cégcsoport által jogszerűen és professzionálisan kapnak lehetőséget a munkavégzésre, partnereik, a munkaadók pedig könnyen és gyorsan megtalálják a meghirdetett pozícióikra a megfelelő munkaerőt, erőforrásokat takarítva meg ezzel, ami növeli a vállalkozás hatékonyságát. 

Az idén 20 éves, 100%-ban magyar tulajdonú Cégcsoporthoz tartozik egyebek mellett a diákokat foglalkoztató euDiákok Iskolaszövetkezet, a felnőtteket kölcsönző és közvetítő euJobs, továbbá a nyugdíjasokat foglalkoztató Nyugdíjtöbblet Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezet.  

Minősített kölcsönbeadóként nagy volumenben képesek külföldi munkaerőt biztosítani az itthon hiányszakmáknak tekinthető munkakörökre és a kékgalléros szektornak egyaránt. Az euJobs HR-Group elkötelezett a megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatása mellett, ezért alkották meg az euChance programot, mely a munkáltatóknak segít abban, hogy cégen belül felkészüljenek és nyitottá váljanak a sokszínűségre.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Leave a Reply

Copy link
Powered by Social Snap