Önkiszolgáló HR-szoftverekkel hatékonyabb a munkavégzés
1 perc elolvasni 2023.04.05.
Távollét, helyettesítés, bérinformációk, naprakész munkaügyi adatok – mindez digitálisan. Az L-SOFT Zrt. PIRAMIS™ Önkiszolgáló HR-szoftverei teljeskörű, elektronikus HR-adminisztrációt biztosítanak. Úgy teszik eredményesebbé, átláthatóbbá a napi munkafolyamatokat, hogy az aktuális jogi szabályozásokat is figyelik.
„Korábban papíralapon történt a munkaügyi adminisztráció, de ma már elvárás, hogy minden HR-munkafolyamat – egy munkavállaló alkalmazásától a munkaviszony megszűnéséig – digitálisan legyen elérhető. Ezt indukálja a hibrid munkavégzés is, amit egyre több hazai vállalat alkalmaz ugyan, de a szabályozása még várat magára. Ebben a helyzetben nyújtanak hatékony segítséget a PIRAMIS™ Önkiszolgáló HR-szoftvereink. Használatukhoz nincs szükség semmilyen applikációra, csak böngészőre, így abszolút könnyen kezelhetőek, és bármilyen eszközről elérhetőek. Drasztikusan csökkentik a tévedésekből, hibákból adódó kockázatokat, ezáltal időt és költséget is megtakarítanak”
– foglalta össze az önkiszolgáló HR-szoftverek lényegi funkcióját Csik Bernadett, az L-SOFT Zrt. tanácsadó csoportjának vezetője.
A PIRAMIS™ Önkiszolgáló HR-szoftverek számos előnnyel járnak a munkavállalók és a munkáltatók számára is, és természetesen a GDPR előírások betartásában is támogatják a munkáltatókat a személyes adatok kezelése során.
Konkrétan milyen munkafolyamatokat támogatnak ezek az okos megoldások?
Nézzük először a munkavállalók oldaláról!
- Naprakészen, elektronikusan tudják vezetni a munkaidő-nyilvántartást.
- A távollét-igényléseket (pl. szabadság, home office) egyszerűen jelezhetik.
- Az adatváltozásokat könnyen bejelenthetik, és a kedvezmény nyilatkozatokat is kényelmesen ki tudják tölteni online.
- A cafetérián belül választott juttatásokról is tudnak nyilatkozni ezen a felületen.
- Hozzáférnek a saját bérlapjaikhoz, bérkartonjaikhoz. Így látják a bérszámfejtési információkat, és le tudják ellenőrizni, hogy a fizetésüket a havi munkaidő és a nyilatkozataik szerint kapták-e meg.
- Elérik a NAV által rendszeresített, e-aláírással ellátott M30-as igazolást és a járulék-igazolást is.
- Otthonról is be tudnak lépni a rendszerbe, így különösen hasznos hibrid munkavégzés esetén.
Milyen előnyökkel járnak a munkáltatókra nézve?
- Számos lekérdezési lehetőséggel segítik az HR-adatelemzést:
- nyomon tudják követni például a munkavállalók távollétét,
- gyorsan, egyszerűen ki tudják mutatni, hogy az adott időszakban hány fő próbaidős munkavállalójuk van,
- a határozott idejű szerződésekről átfogó statisztikát érhetnek el.
- A digitális beosztás- és szabadságtervezést is támogatják. Így mindenki a megfelelő időben és helyen tudja végezni a munkáját, a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően.
Lencsés Sándor azt is elmondta, hogy mire készül gőzerővel az L-SOFT Zrt.: „alkalmazkodva a jogszabályi változásokhoz az Önkiszolgáló HR-felületünkön keresztül hamarosan igényelhető lesz az apa napi szabadság és a szülői szabadság is. Emellett azt is fogja tudni kezelni a rendszer, ha a keresőképtelenség igazolásának folyamata is indítható lesz elektronikusan – erre rövidesen sor kerül a Magyar Államkincstár tájékoztatása szerint. Sőt a munkáltatói ESG – vagyis a vállalatok mindennapi tevékenységében rejlő nem pénzügyi kockázatok és lehetőségek nyomon követésére, és az ehhez kapcsolódó – adatszolgáltatási kötelezettség támogatására is tervezünk különböző lekérdezéseket.”
A HR-digitalizáció nagy feladat, jól csinálni még nagyobb! Vitathatatlan előnye, hogy felhasználóbarát, könnyen kezelhető, alkalmazkodik a jogszabályi előírásokhoz, és nem utolsó sorban teljes mértékben vállalatra szabható. Érdemes kipróbálni, az L-SOFT Zrt. PIRAMIS™ önkiszolgáló HR-szoftverei valóban segítenek!