PUBLICIS GROUPE HUNGARY X BELVÁROSI TANODA – FUTURE VISION PROJECT
5 perc elolvasni
2023.04.26.
Publicis Groupe Hungary
Nagyvállalat
PÁLYÁZAT CÍME:
PUBLICIS GROUPE HUNGARY X BELVÁROSI TANODA – FUTURE VISION PROJECT
A PROJEKT RÖVID BEMUTATÁSA
Mi a pályázatban bemutatott projekt / megoldás előzménye, oka? Milyen üzleti problémát akartok / akartatok megoldani vele? Milyen szükségletek hívták elő?
A Publicis Groupe Hungary irodája mellett található Belvárosi Tanoda egy alapítványi gimnázium, olyan 16-25 év közötti fiataloknak, akiknek a tanulás nehézségeket okoz a hagyományos rendszerben és akiknek nincs valódi képük arról, hogy a gyakorlatban mi történik egy-egy iparágban vagy munkahelyen.
A Publicis Groupe Hungary elkötelezett támogatója a következő generációnak, és olyan tehetségek megtalálásának, akik a normál rendszerből valamiért kilógnak. Így jött az ötlet, hogy a Belvárosi Tanoda érettségi előtt álló diákjait egy hat hetes kurzus keretében gyakorlati tudással is lássuk el, hogy valódi képet kapjanak a tevékenységünkről, egy lehetséges jövőképet mutassunk a számukra és megmutassuk nekik, hogy a mi iparagunkban az ő különbözőségük értéket jelent.
A gyakorlatorientált előadásokon megismerhették, hogy mivel foglalkoznak a reklámügynökségek, az előadások mellett a tanulóknak pedig egy konkrét gyakorlati feladatot, egy teljes reklámkampányt kellett csapatban kidolgozniuk és prezentálniuk az iskola összes többi diákja és tanára előtt. A képzés végén a csoport közel harmada jelezte szándékát, hogy a Publicis Groupe Hungary-nél szeretne elhelyezkedni a jövőben.
CÉLOK ISMERTETÉSE
Írd le milyen vállalati környezetben, milyen céllal, milyen elvárások mentén indult el a nevezett HR aktivitás. Amennyiben pontos célszámokat, KPI-okat (Key Performance Indicator) is meghatároztatok, írd le ezeket is!
Mivel a Publicis Groupe Hungary elkötelezett támogatója a következő generációnak és a tehetségek megtalálásának, adta magát az ötlet, hogy a szomszédban található Belvárosi Tanodával együttműködve dolgozzunk ki egy konkrét projektet. Az iskola vezetőivel történt egyeztetés után a Publicis Groupe Hungary kreatív igazgatója, HR-csapata és több munkatárs ötletei alapján kerültek összeállításra a közel két hónapos együttműködés részletei: az előadók és az előadások tematikája, a gyakorlati feladat típusa és az azok kidolgozásában, véglegesítésében történő segítségnyújtás. A képzés végére a diákok önállóan prezentáltók a saját ötleteikből kidolgozott reklámkampányt. A projekt beépült a tanmenetükbe, melyre külön értékelést és osztályzatot is kaptak.
MEGVALÓSÍTÁS KULCS ELEMEI, LÉPÉSEI
Írd le a HR aktivitás pontos menetét! Milyen alapgondolatok mentén zajlott a megvalósítási stratégia kialakítása? Mi volt a stratégia, amivel a fenti célokat el kívántátok érni? Milyen lépésekben zajlott a megvalósítás?
A projekt során nyolc, a Publicis Groupe Hungary különböző területein dolgozó kolléga tartott előadást a diákoknak, ezen felül két munkatárs vezette őket végig a gyakorlati feladatok kidolgozásán.
EREDMÉNYEK
Írd le milyen eredményeket értetek el a pályázati HR aktivitással? Milyen volt a lebonyolításfogadtatása szervezeten belül / kívül? Amennyiben meghatároztatok előre KPI-okat, mennyire sikerült ezeket teljesíteni? Milyen hatást gyakorolt az aktivitás a szervezetre? Milyen visszajelzések érkeztek az aktivitásokkal kapcsolatban?
Az ötletelés során számos kolléga ajánlotta fel önként idejét és segítségét a végleges koncepció kidolgozásához és a lebonyolításhoz, az együttműködés a résztvevő kollégáknak egyből szerelemprojektté vált. A Belvárosi Tanoda igazgatója, tanárai és a diákok visszajelzései alapján a kurzust teljesítő diákok egytől-egyig meghatározó élményként élték meg az együttműködést, ahol az iskolai kereteken túllépve kaptak betekintést egy számukra odáig ismeretlen szakterületről.
ÜZLETI HATÁS
Írd le, milyen hatást gyakorol a projekt / megoldás az üzletmenetre? Milyen előnyökre tehet szert ezáltal a vállalat a piacon?
A projektre 20 diák jelentkezett, közülük 9 diák teljesítette a teljes kurzust és ebből a körből végül 3-an jelezték, hogy a Publicis Groupe Hungary-nél szeretnének elhelyezkedni a jövőben.
TANULSÁG
Mi volt a legnagyobb kihívás a projekt során? Mit csinálnátok másképp? Mi volt a legnagyobb tanulság a projektből?
A kommunikációs ügynökségek tevékenységével kapcsolatban nincsenek, vagy csak nagyon korlátozott számban elérhető és drága képzések állnak rendelkezésre, ebben az együttműködésben viszont olyan diákok ismerhették meg a gyakorlatban az ügynökség munkáját és kaptak ezáltal egy reális jövőképet, akiknek sokszor a leérettségizés is komoly kihívást jelent a klasszikus oktatási rendszerben.
A SIKER TITKA
Mi az az 1 megkülönböztető jegy, amitől igazán sikeres lett a projekt? (MaxJ000 karakter)
Megmutattuk a Belvárosi Tanoda diákjainak, hogy a Publicis Groupe Hungary-nál nem hátrány, hanem kifejezetten előny, hogy ők valamilyen módon kilógnak a sorból. Ezzel adtunk nekik egy valós és lehetséges jövőképet.
FENNTARTHATÓSÁG
Írd le, miben látjátok a megoldás fenntarthatóságát? Mitől fog működni hosszú távon?
A projekt során megmutattuk a Belvárosi Tanoda diákjainak, hogy a Publicis Groupe Hungary-nál nem hátrány, hanem kifejezetten előny, hogy ők valamilyen módon kilógnak a sorból. Ezzel adtunk nekik egy valós és lehetséges jövőképet, ahol a művészeti érdeklődésük és az újszerű gondolkodásuk pozitív visszajelzést kapott.
KOMMUNIKÁCIÓ
Milyen belső és külső kommunikációs eszközöket alkalmaztatok a projekt megvalósítása során? Milyen eredménnyel? Miben és mennyiben járult hozzá a projekt sikerességéhez?
– Plakát a Belvárosi Tanoda diákjai számára
– Belső kommunikációs csatornák (hírlevelek, plakátok, felhívások)
AKIK NÉLKÜL NEM JÖHETETT VOLNA LÉTRE
Nevezz meg a folyamatban részt vevő kollégákat. írd le mit tett hozzá a folyamathoz!
A Future Vision Project folyamatos vezetői támogatás mentén zajlott, az együttműködés ötlete Sásdi Helga CEO és Farkas Vilmos kreatív igazgató nevéhez fűződik. Az ötletelés során számos kolléga ajánlotta fel önként idejét és segítségét a végleges koncepció kidolgozásához.