Skip to main content
Next PracticesTalent Attraction

Transzformatív vezetés, transzformatív kiválasztás – JournEY Accelerator Online Course Summer Camp 2021/2022

By 2023. áprilisNo Comments

Transzformatív vezetés, transzformatív kiválasztás – JournEY Accelerator Online Course Summer Camp 2021/2022

5 perc elolvasni
2023.04.26.

Ernst&Young Tanácsadó Kft.

ALKATEGÓRIA:

Nagyvállalat

PÁLYÁZAT CÍMME:

Transzformatív vezetés, transzformatív kiválasztás – JournEY Accelerator Online Course Summer Camp 2021/2022

A PROJEKT RÖVID BEMUTATÁSA

Mi a pályázatban bemutatott projekt / megoldás előzménye, oka? Milyen üzleti problémát akartok / akartatok megoldani vele? Milyen szükségletek hívták elő?

Az EY könyvvizsgáló, adó-, tranzakciós és üzleti tanácsadást nyújt, hogy megoldja ügyfelei legnagyobb kihívásait, és hozzájáruljon egy jobban működő világhoz. Magyarországon több mint 30 éve és 600 kollégával mű ködünk. A Z-generációs munkavállalók elérése és elkötelezése új kihívások elé állítja a piacot. Ebben a zajos piaci környezetben olyan toborzást segítő aktivitásra volt szükségünk, amely egy általános álláshirdetésnél sokkal erősebb „wow” élményt és elkötelező dést vált ki a pályakezdőkből

CÉLOK ISMERTETÉSE

Írd le milyen vállalati környezetben, milyen céllal, milyen elvárások mentén indult el a nevezett HR aktivitás. Amennyiben pontos célszámokat, KPI-okat (Key Performance Indicator) is meghatároztatok, írd le ezeket is!

Az EY belső működése a Transzformációs Vezetési Modell köré épül, azaz célorientált vezetők hozzák ki magukból és csapattagjaikból is a legjobbat. A cél az volt, hogy ezt az értékajánlatot a meglévő employer branding keretrendszerrel hitelesen átadjuk az EY szakembereinek bevonásával, egy olyan egyedi aktivitással, amelyben a kiválasztást edukációs folyamattá alakítjuk. A projekt sikerességét a regisztrálók (KPI: min. 200 fő) és a kurzust elvégzők csatlakozási számában (KPI: 25 fő) mértük.

A megértést segítő összefoglaló videó a pályamunkáról

MEGVALÓSÍTÁS KULCS ELEMEI, LÉPÉSEI

Írd le a HR aktivitás pontos menetét! Milyen alapgondolatok mentén zajlott a megvalósítási stratégia kialakítása? Mi volt a stratégia, amivel a fenti célokat el kívántátok érni? Milyen lépésekben zajlott a megvalósítás?

A megvalósítási stratégia fókusza az volt, hogy a fiatal pályakezdők, egyetemisták számára értéket adjunk, a „Jelentkezz csapatunkba!” helyett „Tanulj azoktól, akikkel együtt fogsz dolgozni!”. Mindezt a célcsoport igényeire szabva, rugalmas időbeosztással és lokációval, az online és az offline térben is közösséget építve. A megvalósításba olyan 18 EY-os kollégát vontunk be, – hogy EY Exceptional Expertként osszák meg tudásukat a jövő tehetségeivel – akik már vezető ként dolgoznak nálunk. Így a résztvevők első kézből kapnak releváns szaktudást Leadership, Business és Consulting témakörökben. Annak érdekében, hogy az Exceptional EY Expertek a legsikeresebben adjanak elő, részt vehettek egy 1 on 1 nyilvános beszéd coachingban Dr.Prezivel. 7 forgatási nap alatt 18 darab videós leckét vettünk fel, amelyeket online kurzus formájában a Webuni felületén tudnak a résztvevők megtekinteni és a munkafüzettel haladva feldolgozni, egyéni időbeosztás és lokáció preferenciával.

A kitűzött jelentkezés szám eléréshez aktív social media kommunikációt folytattunk külön Facebook eseménnyel és változatos tartalmakkal. A közösségi média promócióban Lázár Gábor HR igazgató videóját és 3 darab Meet the Exceptional EY Experts videót használtunk, míg az 5 hetes Summer Camp időszaka alatt a résztvevők egy zárt Facebook csoportban oszthatták meg élményeiket, kérdéseiket. A közösségépítésre nem csak online, hanem offline találkozási pontokat is biztosítottunk, többek között a nyitó eseményt az EYbyNight sorozatunkkal kapcsoltuk össze, míg a sikeresen végzettek számára szóló záró esemény – Graduation Party – is személyesen zajlott.

EREDMÉNYEK

Írd le milyen eredményeket értetek el a pályázati HR aktivitással? Milyen volt a lebonyolítás fogadtatása szervezeten belül / kívül? Amennyiben meghatároztatok előre KPI-okat, mennyire sikerült ezeket teljesíteni? Milyen hatást gyakorolt az aktivitás a szervezetre? Milyen visszajelzések érkeztek az aktivitásokkal kapcsolatban?

A kijelölt KPI-okat a projekt sikeresen teljesítette:
Summer Campre jelentkezők: 254 fő
Summer Campre felvételt nyert résztvevők: 89 fő
EY-hoz jelentkezők száma: 36 fő
Jelenleg is az EY-nál dolgozó új kollegák száma: 30 fő
Tudásanyag: 180 perc
Social media elérések: 93 880 elérés, 1836 átkattintás
Résztvevők visszajelzései a social media felületeken: 30+
Szervezeten belül az ambassadorok bevonását a következő szintre emelte a programban való részvétel, pozitív élményként élték meg. A karrier út szempontjából pedig egy újabb motivációs terület, amelyben a kollegák elő térbe kerülnek és kipróbálhatják, fejleszthetik magukat.
A JournEY Accelerator Online Course Summer Campen résztvevők pedig a LinkedIn felületen is megosztották élményeiket, és köszönetet mondtak a lehetőségért.

ÜZLETI HATÁS

Írd le, milyen hatást gyakorol a projekt / megoldás az üzletmenetre? Milyen előnyökre tehet szert ezáltal a vállalat a piacon?

Egyrészt, Magyarországon az EY az első olyan Big4 vállalat, amely külső célcsoporttal osztotta meg szaktudását, ezzel kivételes példát teremtve a piacon. Másrészt, JournEY Accelerator Online Course Summer Camp hitelesen tükrözi azt az értékajánlatot, amely az EY munkavállalói élményét is meghatározza – The exceptional EY experience. It’s yours to build. A kiválasztási folyamatot edukációs folyamattá változtattuk, egyoldalú elvárások helyett a fókusz a tudásmegosztáson van, ezzel is lépést tartva a változó munkaerőpiaci elvárásokkal.

TANULSÁG

Mi volt a legnagyobb kihívás a projekt során? Mit csinálnátok másképp? Mi volt a legnagyobb tanulság a projektből?

A JournEY Accelerator Online Course Summer Camp lényege, hogy a hallgatók a kurzusokat online formában, egyéni időbeosztásban tudják elvégezni (ezért az Online Course elnevezés), viszont azonos időszakon belül, egy 5 hetes nyári periódusban halad mindenki a saját ritmusában, mégis egy közösségben (ezért Summer Camp). A legnagyobb tanulsága a projektnek az, hogy az online jelenlét rugalmassá teszi a részvételt, azonban a személyes találkozási pontok szükségesek ahhoz, hogy a munkáltatói értékígéretet (The exceptional EY experience. It’s yours to build.) hitelesítsük a célcsoportban, és elmélyítsük velük a kapcsolatot.

A SIKER TITKA

Mi az az 1 megkülönböztető jegy, amitől igazán sikeres lett a projekt?

A siker titka a JournEY Accelerator Online Course Summer Camp esetében az, hogy a kiválasztási folyamatot edukációs folyamattá alakítottuk, ezzel már a jelentkezési folyamat legelső lépésétől kezdve a kapcsolatteremtésre és a közös pontok feltérképezésére helyezve a hangsúlyt, ami a célcsoport igényeire is rezonál. Nem csak az a lényeg, hogy jelöltként mit tud az adott személy a vállalathoz hozzáadni, hanem mi szervezetként mit tudunk már a jövőbeli kollegánk számára is biztosítani.

KOMMUNIKÁCIÓ

Milyen belső és külső kommunikációs eszközöket alkalmaztatok a projekt megvalósítása során? Milyen eredménnyel? Miben és mennyiben járult hozzá a projekt sikerességéhez?

Belső kommunikáció tekintetében az EY szakemberei felé történt elsősorban kommunikáció, akik számára coaching lehetőséget is biztosítottunk. A JournEY Accelerator Online Course Summer Camp résztvevői számára zárt Facebook csoportot hoztunk létre, amely a kapcsolattartás és a közösségépítés alapját képezte, így a projekt sikerességének szempontjából meghatározó. A kitűzött jelentkezési szám eléréséhez a külső kommunikációs stratégia a következő elemekből épült fel:

Közösségi média kampány:
Facebook esemény, hirdetések, és a programot támogató releváns tartalmú posztok elérése összesen – 93 880 elérés, 1836 átkattintás – amelyek a landing oldalra konvertáltak. Ez a projekt sikerességének alapja.

Egyetemi kapcsolatok:
Mivel a projekt célja a Z-generáció korai elkötelezése, így az egyetemi diákszervezetek felé is aktívan kommunikáltunk, akár workshoppal is egybekötve. A program népszerűsítésébe Lázár Gábor HR igazgatót is bevontuk, ezzel is alátámasztva a JournEY Accelerator Online Course Summer Camp értékígéretét (megismerni, tanulni azoktól a vezetőktől, akikkel a jövőbeli kollega együtt fog dolgozni). A közösségi média promócióban emellett 3 darab Meet the Exceptional EY Experts videót is használtunk, ahol az érdeklődök betekintést nyertek a kurzusok tartalmaiba, megismerték az előadókat, valamint bepillanthattak a kulisszák mögé.

AKIK NÉLKÜL NEM JÖHETETT VOLNA LÉTRE

Nevezz meg a folyamatban részt vevő kollégákat. Írd le mit tett hozzá a folyamathoz!

Lázár Gábor, Country HR Director, Ernst&Young Tanácsadó Kft.
Simon Kristóf, Talent Attraction & Acquisition Associate, Ernst&Young Tanácsadó Kft.
Zvezdovics Anita, Chief Fizz Offizzer, Brandfizz Employer Branding Kft.
Vörös Dalma, Senior Employer Branding Offizzer, Brandfizz Employer Branding Kft.
Csuti Blanka, Employer Branding Offizzer, Brandfizz Employer Branding Kft.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Leave a Reply

Copy link
Powered by Social Snap