Zsűritippek - HRBEST: Az év HR-szolgáltatói megoldása kategória
2 perc elolvasni
2024.01.05.
Interjú Tóth Zsuzsával, a CIB Bank HR Igazgatójával.
Miért érzed fontosnak, hogy megmutassák a HRBEST pályázók, mit tesznek és milyen eredménnyel?
A HRBEST pályázat nagy vizibilitást és elismerést adhat egy pályázónak, és ez a HR-es csapatnak való pozitív visszacsatoláson túl az egész cég munkáltatói márkaépítéséhez hozzá tud járulni. Valamint a magyar HR – szakma fejlődéséhez is hozzá lehet tenni azzal, ha egy-egy szereplő megmutatja a legjobb gyakorlatait, és ebben van szakmai felelősségünk.
Mi az, amire azonnal felcsillan a szemed a zsűrizés során?
Zsűritagként szeretem látni a kreatív, újszerű megoldásokat. De nem kell radikális újítás egy sikeres pályázathoz, ha egy mások által is alkalmazott megoldást izgalmasan kommunikálnak vagy összekombinálnak más megoldásokkal, nagyon izgalmas projektek és jó pályázati anyagok tudnak kijönni. Én szeretem az olyan példákat, amikor egy HR-csapat önerőből, külső segítség nélkül tud alkotni valamit, beleteszi a kreativitását és az erőfeszítést, nem csak büdzsét.
Ha egy tippet adnál a pályázóknak, mi lenne az?
Legyen hangsúlyos a pályázatban a hatás, amit az adott projekttel el tudtak érni. Lehet nagyon csili-vili egy projekt, és a HR-esek kedvence, de ha nem tudjuk megmutatni, hogy az milyen módon hatott az üzleti eredményekre, akkor a projekt önmagáért valónak tűnik, és nehezebb látni az értékét.
Mit üzensz annak, aki hezitál a jelentkezésen?
Érdemes beletenni az erőfeszítést a pályázat megírásába, önmagában a gondolatok strukturálása és leírása segít abban, hogy az ember magában is értékelje, hogy mit is hozott az adott projekt és mi fontos a cégnek igazán. Arról nem beszélve, hogy ha díjat is sikerül nyerni, az nagy öröm a HR-csapatnak, és vizibilitást ad a cégnek.
Számítasz-e arra, hogy nemcsak nagyvállalatok és ügynökségek pályáznak? Mivel tudnád ösztönözni kisebb startupok, KKV-k vagy akár civil kezdeményezések együttműködésével megvalósuló projekteket gazdáit a nevezésre?
Zsűrizés során figyelembe vesszük azt, hogy egy kisebb cégnek nincs annyi erőforrása, mint egy nagy multinak, és a lehetőségekhez képest értékeljük a megoldásokat, így egy kisebb cég kisebb költségvetésű megoldása is kaphat elismerést, ha látjuk benne a kreativitást, az átgondoltságot és az adott cég szintjén a hatást.
Ez a második év, hogy külön kategóriában várjuk a szolgáltatók pályázatát. És persze mi lenne legjobb elismerés annál, ha maguk a felhasználók, a beszerzők és egyben haszonélvezők ismerik meg őket. Hogyan lehet szemezgetni a megszámlálhatatlan szolgáltató közül, mivel lehet kitűnni egy-egy appnak, szoftvernek, HR-szolgáltatásnak manapság?
Tényleg nagyon sok HR-szolgáltató van, sokszor nehéz is HR igazgatóként megítélni a sok-sok megkeresés között, hogy melyeket érdemes közelebbről megismerni. A HRBEST keretében egy sokszínűen összerakott és szakmailag nagy tapasztalattal rendelkező, nagyobb létszámú zsűri értékeli a pályázatokat, ez garancia arra, hogy tényleg sikerüljön kiemelni a szakmailag kiemelkedő HR- szolgáltatásokat, így valóban komoly elismerést jelent majd a díj ezen kategória nyerteseinek. Nagyon kíváncsian várom a pályázatokat! Hasznos, ha egy HR- szolgáltató abban is tudja segíteni a megbízónál a HR-t, hogy a cégen belüli különböző stakeholdereket hogy lehet meggyőzni az adott HR-szolgáltatás hasznosságáról, mit tesz hozzá a teljes cég sikeréhez.
Milyen szempont szerint keresed azokat, melyek kitűnhetnek a többiek közül?
Az üzleti eredményességhez való hozzájárulás, ennek megragadhatósága ill. mérhetősége, az újszerűség fontos szempontok, és nekem személy szerint külön fókuszom van azon, hogy hosszú távú-e a hatás, ill. a megoldás hozzájárul-e a hatékonysághoz.
Üzensz valamit a pályázóknak mire ügyeljenek vagy mit ne hagyjanak ki semmiképp a pályázatból?
Mindenképpen érdemes konkrét példákat, konkrét eredményeket bemutatni a pályázatban, nem csak ígéreteket.