Zsűritippek - HRBEST: Talent Attraction kategória
2 perc elolvasni
2024.01.05.
Interjú Fülöp Zsuzsával, az OTP Bank stratégiai vezető tanácsadójával.
Miért érzed fontosnak, hogy megmutassák a HRBEST pályázók, mit tesznek és milyen eredménnyel?
Mindannyian tanulhatunk egymástól, nem csak az eredmények bemutatása fontos, hanem az is ha egy vállalat példát mutathat mások számára a megoldásaival.
Mi az, amire azonnal felcsillan a szemed a zsűrizés során?
Kreativitás és komplexitás.
Ha egy tippet adnál a pályázóknak, mi lenne az?
Próbálja meg megmutatni a vállalati kultúrát is a megoldásán keresztül, hogy milyen hangulat, milyen csapatmunka, milyen stratégia az, ami segíti a munkáját.
Mit üzensz annak, aki hezitál a jelentkezésen?
Minden pályázat értékes. A megoldások bemutatása egyben azt is jelenti, hogy a pályázó büszke arra, amit elért, és komplexen újra gondolhatja a megoldást és újra is élheti az izgalmakat, nehézségeket és sikereket is a pályázat elkészítésekor.
Számítasz-e arra, hogy nemcsak nagyvállalatok és ügynökségek pályáznak? Mivel tudnád ösztönözni kisebb startupok, KKV-k vagy akár civil kezdeményezések együttműködésével megvalósuló projekteket gazdáit a nevezésre?
Nagyon örülnék, ha minél többen jelentkeznének, mert így jelenik meg a szakma sokszínűsége. Nem csak a nagyvállalatok, hanem a tavalyi évben is bebizonyosodott, hogy kisvállalatok, civil kezdeményezések is jelentős értéket képviselnek és nyernek is!
Az egyik legnagyobb kihívás – még mindig, vagy talán már megint – megtalálni a munkaerőt – nemcsak mennyiségben, minőségben is. Mit gondoltok, mitől válhat sikeressé egy toborzó kampány, van tippetek a nevezőknek?
Véleményem szerint két alternatíva van. Az egyik, ha nagyon pontosan tudjuk, hogy kiket szeretnénk megszólítani, és erre a célközönségre tudunk felépíteni egy őket hitelesen megszólító kampányt, közvetlenül és minél pontosabb információkkal. A másik alternatíva pedig, ha egy általános megszólítást adunk a vállalatról, ami már inkább szakterület specifikus, és azon belül a különféle korcsoportok megszólítása is általános.
A kategória kiírásban a jelölt élmény stratégia és a munkáltatói márka támogatása is szerepel, tudjátok biztatni a nevezőket, hogy érdemes ebből az aspektusból is átvizsgálni egy-egy projektet? Miért lehet fontos szempont a zsűri számára egy-egy brand ismetéségnek építése vagy a jelöltek által bejárt út tudatos tervezésed?
Mert a jelöltek egyre kritikusabbak és egyre inkább megnézik, hogy hová akarnak elhelyezkedni. Ugyanakkor azt is érdemes átgondolni, hogy az EB folyamatosan kell legyen, ne csak egy kampány, mert pl. a fiatalok 2-3 évente nagy valószínűséggel keresnek új munkahelyet, tehát új pályázókat kell bevonzani.
Miért érzitek fontosnak, hogy megmutassák a HRBEST pályázók, mit tesznek és milyen eredménnyel a cégek ebben a kategóriában?
Tanulhatunk egymástól, ahogy korábban írtam, újra élhetjük a projekt bevezetés izgalmait és saját maguk számára is fontos összegzése a munkájuknak.