Skip to main content
Az év HR-szolgáltatói megoldásaNext Practices

GIGGLE – RUGALMAS MUNKAERŐ PLATFORM

By 2023. áprilisáprilis 27th, 2023No Comments

GIGGLE – RUGALMAS MUNKAERŐ PLATFORM

5 perc elolvasni 2023.04.26.

Giggle Kft.

KKV

PÁLYÁZAT CÍME:

Giggle – Rugalmas Munkaerő Platform

A PROJEKT RÖVID BEMUTATÁSA

Mi a pályázatban bemutatott projekt / megoldás előzménye, oka? Milyen üzleti problémát ívták elő? akartok / akartatok megoldani vele? Milyen szükségletek hívták elő?

A koronavírus járvány kirobbanását követően a vendéglátást elhagyta a munkaerő jelentős része a bizonytalansági tényezők miatt, a megmaradt dolgozók részéről pedig rendszeresek a panaszok, melyek alapvetően a rugalmatlan munkarendre vezethetők vissza. A munkaerőhiányt kevés megoldással tudták adresszálni, a toborzás hirdetések költségesek, és a munkát elvállalók sok esetben meg sem jelennek a munkavégzésre. A Giggle függetlenséget kereső munkavállalókat párosít azonnal munkaért igénylő vállalkozásokkal, a kiválasztást és a transzparenciát értékelésekkel és sztenderdizált profilokkal segítve.

CÉLOK ISMERTETÉSE

írd le milyen vállalati környezetben, milyen céllal, milyen elvárások mentén indult el a nevezett HR aktivitás. Amennyiben pontos célszámokat, KPI-okat (Key Performance indicator) is meghatároztatok, ír le ezeket is!

Célunk nagyobb Iikvidítást teremteni a munkaerőpiacon három fő pont alapján:

  • Megmozgatni egy adott iparág munkaerőpiacán egyébként nem aktív potenciálismunkavállalókat is
  •  Az elérhető munkákat minél jobban ,,job-to-be-done” alapon lebontani, ami segíti az egymásratalálást
  • Ezekre a leghatékonyabb matchmaking folyamatot építeni

A Giggle egy klasszikus startup pivot eredménye, egy időzítés miatt nehezen értékesíthető termék Kialakítása során felismert problémára választ adva. Kockázati tőke és angyal befektetők által finanszírozva a cél legalább havi 204-os növekedés a legfontosabb metrikákra vonatkozóan (havi műszakszám és nettó árbevétel). 2022 decemberében 514 betöltött műszakot követően a célunk: – 6 hónap múlva havi 2.500 műszak betöltése 12 hónap múlva havi 10.000 műszak betöltése.

MEGVALÓSÍTÁS KULCS ELEMEI, LÉPÉSEI

Írd le a HR aktivitás pontos menetét! Milyen alapgondolatok mentén zajlott a megvalósítási stratégia kialakítása? Mi volt a stratégia, amivel a fenti célokat el kívántátok érni? Milyen lépésekben zajlott a megvalósítás?

A külföldön már több országban bizonyított gig munkaplatform modell lehetővé teszi, hogy annyi munkaerőt foglalkoztassanak a munkaadók, amennyire éppen szükségük van, és akár 24 órán belüli toborzással munkavállalóhoz juthatnak a gördülékeny működést elősegítve. Egy adott piac mentalitása és érettsége azonban nagymértékben befolyásolja, hogy egy innovatív termék sikeres tud-e lenni, ezért első lépésben bizonyítanunk kellett, hogy koncepciónk életképes a magyar munkaerőpiacon, mielőtt komolyabb fejlesztésbe kezdtünk. Ennek érdekében egy teljesen manuális folyamattal indítottuk el a szolgáltatást, amely ugyan az ügyfeleink számára a kívánt szolgáltatást nyújtotta, de a háttérben nem skálázható és üzletileg nem megtérülő folyamatok adták a megoldást:

„A partnerektől munkákat telefonon, emailben és egyéb csatornákon összegyűjtöttük és műszakokba csomagoltuk.

– Regisztrálókat weboldalunkon egy egyszerű profilalkotó form-mal gyűjtöttünk.

– Az összegyűjtött műszakokat heti 1-2 alkalommal emailben kiküldtük a regisztrált munkavállalóknak.

– A jelentkezéseket emailben fogadtuk, majd ezeket manuálisan dolgoztuk fel, a jelentkezők önéletrajzait a munkáltatóknak továbbítva.

– A kiválasztott munkavállalókat értesítettük emailben, elküldtük a munka további részleteit és feltételeit, valamint bekértük a bejelentéshez szükséges adataikat. ”

Az elutasított munkavállalókat is értesítettük emailben. A célunk az volt, hogy 10 fizetett műszakot betöltsünk, ami után elkezdhetjük a működéssel párhuzamosan applikációnk fejlesztését. 2022.05-2022.12. között folyamatosan futott az applikáció fejlesztése és a szolgáltatás manuális felfuttatása. Web applikációnkat 2022. december első hetében indítottuk, amikor 7000 fős feliratkozóbázisunkat elkezdtük átterelni az automatizált csatornára. Egy hónappal később 3000 felhasználónk található az applikációban. A fenti manuális folyamatot az időszak végére akár napi 50 műszakra is alkalmazva meglehetősen sok erőforrással tudtuk csak működtetni, azonban rengeteg tapasztalatunk volt a digitális termék fejlesztése során, amelyek hiányában ma egy sokkal kevésbé pontos és használható megoldás lenne a kezünkben. Applikációnk az app.giggle.hu oldalon elérhető, mind munkáltatói, mind munkavállalói oldalról egy rövid regisztráció szükséges, amit követően elérhetővé válnak a munkák és két gombnyomással lehet jelentkezni rájuk. A munkavállalók elfogadása vagy elutasítása szintén egy gombnyomással megoldható, így piacterünkön órán belül jelentkezőket találnak partnereink.

EREDMÉNYEK

Írd le milyen eredményeket értetek el a pályázati HR aktivitással? Milyen volt a lebonyolítás fogadtatása szervezeten belül / kívül? Amennyiben meghatároztatok előre KPI-okat, mennyire sikerült ezeket teljesíteni? Milyen hatást gyakorolt az aktivitás a szervezetre? Milyen visszajelzések érkeztek az aktivitásokkal kapcsolatban?

Indulásunk óta 2000 műszakot töltöttünk be 40- partnerünk segítségünkkel, több állandó munkavállalót vagy visszatérő rugalmas munkavállalót találva. Munkavállalóink összesen 30M forint bért kerestek nekünk köszönhetően, sokak közülük korábban nem is kerestek munkát egyáltalán. ,No-show” rátánk jelentősen a piaci alatt található, jelentkezőink mivel előszűrtek, így sok időt spórolnak meg és minőségben is egyéb szolgáltatókénál jobbak, lemondás vagy no-show esetén csapatunk mindent megtesz a kieső munkavállaló pótlása végett, így egyéb piaci munkaerő szolgáltatóknál jobb szolgáltatást nyújtunk. Mint minden (induló) szolgáltatásnál, természetesen nálunk is vannak fejlesztendők, mint pl. a hosszabb távra toborzás elősegítése, adott helyen minél több műszak elvégzésének ösztönzése, no- show szinte teljes eliminálása (a célunk 2% alá szorítani), a folyamatok adminisztrációjának részben, vagy teljes átvállalása. Egy-egy konkrét példa:

  • Egy újonnan nyílt étterem hónapok óta nem vett fel mosogatót, mert mi töltjük fel számukra ezt az amúgy problémás pozíciót
  • Egy étterem lánc a munkára meg nem jelenő alkalmazottjait sok esetben utolsó pillanatban rajtunk keresztül tölti fel, biztosítva ezáltal a zavartalan üzletmenetet
  •  Több catering cég a nyári rendezvényeire (koncert, meccs, esküvő, céges rendezvények) a mi segítségünkkel tudta biztosítani a teljes szükséges létszámot (annak ellenére, hogy több munkaerő szolgáltatóval is dolgoznak együtt)
  • Saját operatív csapatunk a fentebb említett manuális folyamatokat a november végi – december eleji időszakban alkalmi munkavállalókkal tudta csak biztosítani a hét közbeni zavartalan munkamenetet és a hétvégi rendelkezésre állást. Természetesen saját plattormunkon toboroztunk.
  • Egy kisvállalkozás a hétvégi extra munkaerő szükségletét, és rendezvényekre külön embereket kizárólag rajtunk keresztül intéz, ezáltal heti sok óra munkát felszabadítva más tevékenységekre.

ÜZLETI HATÁS

Írd le, milyen hatást gyakorol a projekt / megoldás az üzletmenetre? Milyen előnyökre tehet szert ezáltal a vállalat a piacon?

Munkavállalói oldalon egy household branddé tervezünk válni az év során. Célunk, hogy ha valakinek extra pénzre lesz szüksége bármilyen élethelyzetben az első gondolata a Giggle legyen. Ez rengeteg munkavállaló számára nyit kaput alkalmi munkavégzésre, szélesítve a munkaerőpiacon jelenlévők körét. Munkáltatói oldalon a releváns munkakörökre szeretnénk több iparágban stabil része lenni a vállalatok eszköztárának, és a rövid távú, feladatokra bontható igényekre stabil szolgáltatóvá válni. A Giggle szempontjából ez azt jelenti terveink szerint, két év alatt a nulláról egy egymillió éves árbevételt elérő vállalkozást építünk, ami hosszabb távon stabil szereplője a munkaerőpiacnak. Ambíciónk nemzetközi, a 2023-as év második felében tervezzük az első külföldi piacon elindulást, melyet meglévő külföldi befektetőink fognak tudni támogatni, és tervezünk további külföldi kockázati tőkét is bevonni. A Giggle hatása ügyfeleink üzletmenetére rengeteg kiaknázatlan lehetőséget rejt, hosszabb távon az egész munkaerőkezelési és tervezési gondolkodást átalakíthatja. A nagy biztonsággal rendelkezésre álló, jó minőségű és költséghatékony munkaerő alapjaiban szélesítheti ki az elvégzett feladatok mennyiségét és körét (pl. szétbontva munkafolyamatokat), egyszerűsítheti a toborzást és segítheti a munkavállalói elégedettséget több iparágban.

TANULSÁG

Mi volt a legnagyobb kihívás a projekt során? Mit csinálnátok másképp? Mi volt a legnagyobb tanulság a projektből?

Minden startup életében kulcsfontosságú időszak a product market fit megtalálása, amely során megtalálja azt a piaci rést, ahol ügyfelek elégedetten fizetnek, és visszatérnek a szolgáltatásukért. Számunkra fontos volt, hogy az indulás után minél hatékonyabban végezzük ezt a validációt és vigyük el a terméket egy skálázható szintre. Az eddigiek alapján az a benyomásunk, hogy ebben a fázisban minden döntésnek gyorsan kell megtörténnie, mindegy, hogy az végül a megfelelőnek bizonyul-e, annak érdekében, hogy minél gyorsabb piaci visszajelzések alapján lehessen elbírálni azt. Ehhez a megfelelő csapat tagokkal kell rendelkezni, akik külön-külön is tudnak döntéseket hozni ezen gondolatmenet mentén. Mi a saját csapatunkkal kapcsolatban tanultuk a legtöbbet az időszak alatt: az első benyomások alapján j6 előszűrést lehet végezni egy adott embernél, és onnantól fogva minél gyorsabban munkába állítva kell elbírálni a munkára alkalmasságát. Egy-két esetben nagyon gyorsan tudtunk reagálni, de voltak olyan helyzetek, ahol tovább nyújtottuk ezt a folyamatot, amit a jövőben máshogy igyekszünk csinálni.

A SIKER TITKA

Mi az az 1 megkülönböztető jegy, amitől igazán sikeres lett a projekt?

A kezdetektől fogva azt ígérjük partnereinknek, hogy technológiával tesszük hatékonyabbá a toborzást (annak ellenére, hogy az első hónapjainkban ez még nem állt rendelkezésünkre). Ezáltal nem csak gyorsabbak, hatékonyabbak és minőségben is jobbak tudunk lenni, mint a meglévő munkaerő szolgáltatók, de teljesen transzparens és kiszámítható az a folyamat, ahogy a toborzás történik, ugyanis nincsenek közvetítők. Sok partnernek ez volt a kifejezetten vonzó kínálatunkban, mert vagy nehézkes vagy egyáltalán nem működik az a folyamat, ahogy jelenleg szereznek rövid távra munkaerőt. Tapasztalatból tudjuk, hogy ha nem erre a célra készült technológiával van kielégítve az igény, az jelentős veszteségekkel üzemeltethető üzletágként fog működni. Technológiánk a már megszerzett ismereteinkre épült, így mind UX, mind funkcionalitás terén azt hozza és csak azt hozza, amire a projekt jelenlegi fázisában szükségünk van. Ezért tudtunk ilyen rövid idő alatt, hasonló projektek pénzügyi igényeinek töredékéből elindítani és működtetni szolgáltatásunkat.

KOMMUNIKÁCIÓ

Milyen belső és külső kommunikációs eszközöket alkalmaztatok a projekt megvalósítása során? Milyen eredménnyel? Miben és mennyiben járult hozzá a projekt sikerességéhez?

Széleskörű marketinget applikációnk indulása utánra terveztünk, ugyanis addig nem volt jól skálázható a működésünk. Jelenleg folyamatban van PR aktivitásunk kialakítása, elkezdtünk megjelenni online hírportálokon, rádióban és magazinokban népszerűsítjük a terméket.

Eddig elsősorban célzott kampányokat folyattunk, azok célozhatósága, irányíthatósága és mérhetősége miatt:

  • Munkavállalóinkat szinte kizárólag performance marketing útján szereztük, Facebook, Google hirdetésekkel
  • Munkáltató partnereink felé kevésbé jól működő csatornáknak bizonyultak a fentiek, leginkább direkt sales tevékenységgel vettük fel a kapcsolatot, valamint iparági szakértő mentoraink kapcsolatrendszerét használtuk.

AKIK NÉLKÜL NEM JÖHETETT VOLNA LÉTRE

Nevezz meg a folyamatban részt vevő kollégákat. Írd le mit tett hozzá a folyamathoz!

A nulláról indulásban sokat köszönhetünk mentorainknak, akik segítettek kapcsolatrendszerükkel, iparági ismeretükkel:

  • Gyenes Ákos szállodaipari szakértő és tanácsadó, a BDO, everguest tanácsadója és Resnweb foglalási motor ügyvezetője szállodai kapcsolatai révén első ügyfeleink szerzésében segített sokat
  • Moldován Csaba Hiventures venture partner, a Profession.hu korábbi Head of Future szakértője és a HRBest korábbi díjazottja stratégiai iránymutatással és kapcsolatokkal támogatja munkánkat
  • Alex Vandamme a Restu éttermi foglalórendszer korábbi ügyvezetője éttermi sales tevékenységünket támogatja külsős szakértőként

A két ügyvezető Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám munkájának eredménye a projekt eddigi sikere, akik nagy ambíciókkal tekintenek a startup jövőjére.

HR VEZETŐI AJÁNLÁS

A pályázat beküldéséhez egy aktív, HR vezetői szerepet betöltő ajánlása elvárt, aki szerint az adott módszer,(akár van személyes tapasztalata annak alkalmazásában, akár nincs), érdemes lehet az ,,Év HR szolgáltatói megoldása” díjra.

Gergely Ábel – Bamba Marha Burger HR Vezető

Augusztus óta dolgozunk együtt a A Giggle-el, és már első találkozó alkalmával megfogott a koncepció, de szkeptikusak voltunk, tudjuk-e hatékonyan alkalmazni, úgy, hogy közben üzleteinkben nem romlik a vendégélmény. Első tapasztalatink meggyőzőek voltak, és azóta teljesen beépült a szolgáltatás a napi működésünkbe. Nálunk hét üzletben dolgoznak egyszerre akár 45-en is így adódik, hogy szinte minden nap kiesnek néhányan, betegség miatt vagy más okokból. A Giggle bevezetése előtt, hogy hatékonyan tudjunk működni néhány munkavállalóval folyamatosan túlterveztük magunkat, ami abban az esetben költséges volt, ha végül mindenki felvette a munkát. A Giggle abban segít, hogy a hirtelen megüresedő pozíciókat akár 24 órán belül feltöltsük, amivel javítani tudtuk az operációhatékonyságunkat. A decemberi platform indulása óta a folyamat még transzparensebbé vált és egyszerűen tudunk
válogatni a jelentkezők közül, gyorsabb egy-egy műszak feltöltése. A Giggle-el órákkal egy műszak feltöltése utána is több olyan jelentkezőnk akad, akik vagy visszatérő dolgozók nálunk vagy meggyőző tapasztalattal bírnak az egységesített profiljaik alapján. HR vezetőként, úgy gondolom, hogy számos szervezetnek releváns megoldás a Giggle szolgáltatása olyan helyzetekben, mikor elengedhetetlen, hogy időszakosan vagy kvázi azonnal HR-kapacitáshoz jussanak. Azt sem elfelejtve, hogy mostanra több olyan állandó munkavállalónk is van, akit a Giggle-ön keresztül ismertünk meg!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Leave a Reply

Copy link
Powered by Social Snap