Telekom Hello Biznisz: 3 tévhit a KKV-s vállalati kultúráról – Forray Niki története ledönti a mítoszokat
5 perc elolvasni
2025.06.10.
A kis- és középvállalkozásokról (KKV) sokan gondolják, hogy poros, hierarchikus és fejlődéstől mentes világot jelentenek. Pedig a valóság ennél sokkal izgalmasabb, különösen, ha megnézzük Forray Niki történetét, aki a semmiből épített fel egy 800 milliós forgalmú céget – amit ma Baliról vezet. Az alábbi három tévhit az ő példáján keresztül könnyedén megdől:
1. tévhit: Egy KKV nem lehet innovatív, csak túlélésre játszik
Sokan gondolják, hogy a KKV-k csak próbálnak talpon maradni a nagyok árnyékában, de Niki cége, a Balloon World Hungary, pont az ellenkezőjét bizonyítja. Már a ’90-es években amerikai trendeket honosított meg Magyarországon, ma pedig a WorldBlu nemzetközi szabadságalapú szervezeti hálózat tagjaként működik. Innovációban és kultúrában is megelőz sok multivállalatot.
2. tévhit: Egy KKV-nál nincs idő vagy pénz a képzésre
Niki filozófiája épp az ellenkezője: ha csak ő fejlődik, egyedül marad. Ezért vállalati szinten kultúrává tette a tanulást – először ő próbálja ki a képzéseket, majd viszi a csapatot is. A cég nemcsak saját kollégáit, hanem partnereit is fejleszti. A tudásmegosztás nem költség, hanem befektetés.
3. tévhit: Egy KKV-nál mindent a főnök irányít
A Balloon World Hungary-nál már régen nem Niki dönt mindenről. A cég demokratikus működésre váltott, a kollégák dönthetnek, rugalmasan dolgozhatnak, sőt, még céges bankkártyájuk is van – bizalmon alapuló, eredményalapú működés ez. A szabadság és felelősség kéz a kézben jár, és nem csak motiválóbb, de fenntarthatóbb is hosszú távon. Niki egyfajta missziójának érzi, hogy hazánkban is terjessze a Boldogság mint cégkultúra üzenetét. Az átalakulás jegyében első magyar vállalatként csatlakoztak a WorldBlu nevű nemzetközi szervezethez, amely a munkahelyi szabadság módszertana szerint működő vállalatok világszervezete. 2021-ben első magyar cégként elnyerték a WorldBlu minősítést is.
A WordlBlu szellemisége kapcsán Niki a hazai vállalkozóknak azt tanácsolja, hogy legyenek tisztában a vezetés 6 szakaszával – legalábbis, ami a munkahelyi szabadság és demokratikus vezetés szempontjából van meghatározva.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
A vállalati kultúra nem csak a nagyok kiváltsága. A kis- és középvállalkozások is képesek olyan erős, összetartó és inspiráló munkakörnyezetet teremteni, amely nemcsak erős közösséget alkot, hanem az üzleti eredményeket is látványosan erősíti.
A Telekom Hello Biznisz évek óta segíti a magyar kkv-k fejlődését és inspirálódását, és most egy különleges beszélgetésre hívunk, ahol megmutatjuk, hogy a vállalati kultúra fejlesztése nem sci-fi, hanem nagyon is kézzelfogható, gyakorlati lépések mentén történik, és „kicsiben” is nagyon megéri.
Találkozzunk június 12-én Culture Tuning by Telekom színpadánál és döntsük meg együtt a vállalati kultúra mítoszait.
Szerző: Telekom Hello Biznisz