Közös Utazás Közös Ambíciók 100%-ban nagyköveteink bevonásával
5 perc elolvasni
2023.04.26.
KUKA Hungária Kft.
Brandfizz Employer Branding Kft.
ALKATEGÓRIA:
Nagyvállalat
PÁLYÁZAT CÍME:
Közös Utazás Közös Ambíciók 100%-ban nagyköveteink bevonásával
A PROJEKT RÖVID BEMUTATÁSA
Mi a pályázatban bemutatott projekt / megoldás előzménye, oka? Milyen üzleti problémát akartok / akartatok megoldani vele? Milyen szükségletek hívták elő?
2021-ben azzal a piaci környezettel szembesültünk, hogy Magyarországon a munkanélküliségi mutató nagyon alacsony szintet ért el. Ezen teljes foglalkoztatottsági piaci jellemző mellett mindhárom telephelyünkön nagy mértékű munkavállalói növekedés előtt álltunk, és jelentős nyomással néztünk szembe a megtartás terén is. Létszám tekintetében 2022-ben 200 új kollégát szerettünk volna üdvözölni csapatunkban, és jelenlegi munkatársaink megtartását is elsőszámú prioritásként tűztük ki célul.
CÉLOK ISMERTETÉSE
Írd le milyen vállalati környezetben, milyen céllal, milyen elvárások mentén indult el a nevezett HR aktivitás. Amennyiben pontos célszámokat, KPI-okat (Key Performance Indicator) is meghatároztatok, írd le ezeket is!
2022-ben 200 új kolléga felvétele volt a célunk. Ennek érdekében egy hiteles, a munkavállalók által megélt és az Ő történeteiken keresztül bemutatott, vállalati értékekre alapuló toborzási kommunikációt építettünk fel. Az employer branding aktivitásainkat 1002-ban munkavállalóinkra építettük. Kollégáink nemcsak a sikeres toborzási kampány létrejöttéhez járultak hozzá, hanem munkáltatói értékeink (EVP) meghatározásához is. A megvalósulás folyamatába összesen 336 kollégától vontunk be, pozíciótól és telephelytől függetlenül.
MEGVALÓSÍTÁS KULCS ELEMEI, LÉPÉSEI
Írd le a HR aktivitás pontos menetét! Milyen alapgondolatok mentén zajlott a megvalósítási stratégia kialakítása? Mi volt a stratégia, amivel a fenti célokat el kívántátok érni? Milyen lépésekben zajlott a megvalósítás?
1. 2021 novemberében 265 kollégánk bevonásával Employer Value Proposition felmérést végeztünk, mely során meghatároztuk főbb munkáltatói erősségeinket, és a fejlesztendő területeket is. Közös vállalati értékeinket a telephelyek perszónáinak visszajelzései figyelembevételével állapítottuk meg. Ezzel párhuzamosan belső szervezeti fejlesztésekbe is kezdtünk a 2021-es Elkötelezettség felmérés eredményei mentén, hogy még jobb munkahellyé váljunk. létrehoztuk a Közös Utazás Közös Ambíció programot, hogy 4 fejlesztendő területünkön tovább tudjunk erősödni (Megfelelő emberek kiválasztása; Csapat, támogató légkör; Juttatásokkal való elégedettség; Megtartás). Ezen is 1003- ban együtt, közös erővel dolgozunk kollégáinkkal a mai napig.
2. Az EVP kutatás eredményeiből kapott erősségeket értékekké alakítottuk. Megszületett az Okos Robotok, Intelligens Emberek EVP szlogen, és véglegesítésre került a 4 EVP pillér, amelyek alapján pontosan be tudjuk azonosítani perszónáink igényeit:
– Szinkronban. Együtt. (Csapat, támogató légkör)
– Szervezett Biztonságban. Érted. (Biztonságos munkakörnyezet)
– Múlt, Jelen, Robot. Veled. (Stabilitás, vállalati háttér)
– Gondoskodunk. Rólad. (Családbarát munkahely)
3. A KUKA Toneof Voice-ban foglaltuk össze a lokációkra és a célcsoportokra szabott toborzási üzeneteinket. Interjúsegédletet állítottunk össze, amely vezetőinknek és toborzóinknak segít abban, hogy melyik célcsoportnak mit érdemes kihangsúlyozniuk az interjúk folyamán. Mindezt azért tettük, hogy a kiválasztási folyamatunk még hatékonyabban és eredményesebben tudjon működni. Így biztosítunk perszóna-alapú jelöltélményt.
4. 2022 áprilisában megtartottuk a Közös Utazás Közös Ambíció Storytelling napot Szolnokon. Három telephelyünkről összesen 21 kolléga érkezett, hogy megossza karriertörténetét négy vállalati értékünkkel kapcsolatban. Megszülettek a legjobb munkatársi karriertörténeteink.
5. A sztorikat beépítettünk social media felületeink kommunikációjába is. Nagyköveteink történeteinek segítségével 3 hónapon keresztül zajlott toborzási kampányunk, melyekre rengeteg reakciót és visszajelzést kaptunk és kapunk a mai napig. Több munkatársunk már előre bebiztosította helyét a következő Közös Utazás Közös Ambíció Storytelling tréningre.
EREDMÉNYEK
Írd le milyen eredményeket értetek el a pályázati HR aktivitással? Milyen volt a lebonyolítás fogadtatása szervezeten belül / kívül? Amennyiben meghatároztatok előre KPI-okat, mennyire sikerült ezeket teljesíteni? Milyen hatást gyakorolt az aktivitás a szervezetre? Milyen visszajelzések érkeztek az aktivitásokkal kapcsolatban?
– 4 EVP, hiteles történetekkel feltöltve
– Megszületett a KUKA Tone of Voice és a hozzá tartozó vizuális keretrendszer
– 21 elkötelezett KUKA munkáltatói márka nagykövet
– 42 db 1003-ban valódi történeteken alapuló (animált, statikus és videós) social media kampányelem
– 398.779 embert értünk el a közösségi médián keresztül
– 1327 reakció érkezett
– 21.970-en kattintottak át karrieroldalunkra social media aktivitásainkból
– 95.364-en nézték meg videós social media tartalmainkat
– Célunkat több mint 70 fővel teljesítettük túl 2022-ben
– 2021-ről 2022-re közel 2534-kal csökkent az éves önkéntes fluktuációnk
ÜZLETI HATÁS
Írd le, milyen hatást gyakorol a projekt / megoldás az üzletmenetre? Milyen előnyökre tehet szert ezáltal a vállalat a piacon?
Felvett emberek száma KUKA-hoz kérdés Brandfizztől: össz felvettek számát bele tudjátok tenni az eredmények közé? 200 új kolléga felvétele volt a cél, jó lenne megmutatni, hogy mit értetek el egy év alatt ebből a célból. Egyértelműen látszik, hogy 2021-hez képest márkánk ismertebbé és erősebbé vált azoknak a körében, akik ismerik a KUKA-t, a Randstad 2022-es, éves felmérése alapján. A pályázóknak a száma megnövekedett így gyorsabban tudtuk betölteni az üres pozícióinkat, ami a jelenlegi kollégák leterheltségét csökkentette, elkötelezettségüket növelte, és a folyamatosan növekvő, nemzetközi megrendelésállománynak is meg tudtunk felelni. Sikereinkkel német anyacégünket is inspirálni tudtuk hasonló programok globális bevezetésére, továbbá a magyar szervezet megítélését és ismertségét tovább erősítettük Augsburgban.
TANULSÁG
Mi volt a legnagyobb kihívás a projekt során? Mit csinálnátok másképp? Mi volt a legnagyobb tanulság a projektből?
A munkatársak teljes szervezeti szinten képviseltették magukat, de ezek a feladatok a meglévő munkájuk mellett kerültek bele a mindennapi tevékenységeik közé. Ez jelentős plusz erőfeszítést, és magas szintű time managementet kívánt az ő részükről. A legnagyobb tanulság: a korábban bennünk lévő félelmek – hogy a szervezet mennyire mozgósítható hasonló aktivitásokra – teljesen eltűntek. Láttuk a teljes vállalat pozitív hozzáállását, a kollégák belső motivációját azzal kapcsolatban, hogy a KUKA még jobb csapattá és munkahellyé váljon. Legfontosabb tapasztalatunk az hogy kizárólag belső erőforrásból az ilyen nagy volumenű stratégiai projekteket nem, vagy csak nagyon nehezen lehet megvalósítani. A kizárólag belső erőforrásból támogatott projektek kivitelezése során úgy gondoljuk, hogy a szervezet leterheltségéből adódóan a folyamat sikereit kevésbé tudnák megállni a szervezet tagjai. A storytelling tréningen résztvevő munkatársakat a külső kommunikáció mellett a belső kommunikációkban is szeretnénk magasabb szinten aktivizálni.
A SIKER TITKA
Mi az az 1 megkülönböztető jegy, amitől igazán sikeres lett a projekt?
Aktivitásunkat az a valódi munkavállalói bevonódás teszi egyedivé, amelynek köszönhetően egyfelől hiteles karriertörténeteket, értékeket kommunikálhattunk a márkaépítés jegyében, másfelől pedig egy egyedülálló és aktív nagyköveti közösséget sikerült kiépítenünk a vállalaton belül. 3 telephely 3 célcsoportja közösen képviselteti magát. A Közös Utazás Közös Ambíció program a toborzási célok mellett belső szervezetfejlesztési célokat is támogat, integrált részét képezi vállalatunknak.
KOMMUNIKÁCIÓ
Milyen belső és külső kommunikációs eszközöket alkalmaztatok a projekt megvalósítása során? Milyen eredménnyel? Miben és mennyiben járult hozzá a projekt sikerességéhez?
– Facebook (398.779 elért ember, 1327 reakció, 21.970 átkattintás a karrieroldalra)
– Álláshirdetések új vizuáljának kialakítása
– KUKA gyakornoki karrieroldalának EVP-alapú újragondolása
– Külön, a projektre kialakított belső kommunikációs felület (Intranet)
– Élő események (Storytelling nap)
– Statikus grafikák
– Animált és videós social media anyagok
– Kommunikációs irányelv – Tone of Voice
– Interjúsegédlet
AKIK NÉLKÜL NEM JÖHETETT VOLNA LÉTRE
Nevezz meg a folyamatban részt vevő kollégákat. Írd le mit tett hozzá a folyamathoz!
Czétényi Róbert, HR vezető
Ladányi Patrícia, kommunikációs szakértő
Papp-Lukács Edina, ügyvezetői asszisztens
KUKA Hungária Kft. munkavállalói