Skool – the coding journey
5 perc elolvasni
2023.04.26.
Technológiai Oktatásért Alapítvány
Accenture Magyarország Kft.
KKV
PÁLYÁZAT CÍME:
Skool – the coding journey
A PROJEKT RÖVID BEMUTATÁSA
Mi a pályázatban bemutatott projekt / megoldás előzménye, oka? Milyen üzleti problémát akartok / akartatok megoldani vele? Milyen szükségletek hívták elő?
Az Accenture 2017 óta kiemelt partnerként segíti a Skool céljainak elérését. Azt, hogy minél több lánynak mutassuk meg, hogy a programozás izgalmas világa bárkinek elérhető, és a technológiai pálya a nők számára is biztosít karrierlehetőségeket. A tech iparágban világszinten is rendkívül alacsony a nők aránya (12-172), miközben hatalmas a munkaerőhiány, és felhasználóként mindkét nem életét befolyásolja a szektor.
CÉLOK ISMERTETÉSE
Írd le milyen vállalati környezetben, milyen céllal, milyen elvárások mentén indult el a nevezett HR aktivitás. Amennyiben pontos célszámokat, KPI-okat (Key Performance Indicator) is meghatároztatok, írd le ezeket is!
Az indulásakor szombati ingyenes workshopokat szerveztünk 15 fős lány csapatoknak. Az oktatást és a mentorolást is az Accenture önkéntesei végezték, az általunk biztosított tréningek után. A résztvevő lányok élményalapú tudást kaptak tőlünk, miközben megismételték a céget és az ott dolgozókat, így lebontottuk a sztereotípiákat és növeltük a lányok magabiztosságát. Azóta bővültek a közös aktivitásaink, két videót forgattunk közösen, valamint a STEMsisters ösztöndíjprogramunkban is részt vesz a cég.
Skool programozó workshop az Accenture csapatával
MEGVALÓSÍTÁS KULCS ELEMEI, LÉPÉSEI
írd le a HR aktivitás pontos menetét! Milyen alapgondolatok mentén zajlott a megvalósítási stratégia kialakítása? Mi volt a stratégia, amivel a fenti célokat el kívántátok érni? Milyen lépésekben zajlott a megvalósítás?
A 2017-es kezdés egy bemutatkozó, igényfelmérő beszélgetéssel kezdődött, ahol elmeséltük a Skool stratégiai céljait, addigi eredményeit és a lehetséges együttműködési formákat, miközben megismertük a cég hazai és globális CSR stratégiáját és lehetőségeit. Ezek után fokozatosan építettük fel a mostani, 3 pilléren álló partnerséget. A szombati programozó foglalkozásokkal kezdtünk, ezután jött a COVID évében a YouTube forgatás és 2022-ben pedig a STEMSisters ösztöndíjprogrammal lett teljes a stratégiai partnerséget. A számunkra legfontosabb stratégiai elem az volt, hogy megismerjük és megértsük a cég terveit, és megtaláljuk azokat a közös célokat, amelyek mentén a hazai vezetés valamint a nemzetközi menedzsment is támogatja a velünk való együttműködést. Ahogy elkezdtük a közös munkát, azonnal elindítottuk a cégen belüli kommunikációt, ezzel támogatva az önkéntes-toborzást, önkéntes-felkészítést, és a megvalósult programok után fotókkal, videókkal és angol nyelvű riportokkal mutattuk meg a együttesen elért eredményeket.
EREDMÉNYEK
Írd le milyen eredményeket értetek el a pályázati HR aktivitással? Milyen volt a lebonyolítás fogadtatása szervezeten belül / kívül Amennyiben meghatároztatok előre KPI-okat, mennyire sikerült ezeket teljesíteni? Milyen hatást gyakorolt az aktivitás a szervezetre? Milyen visszajelzések érkeztek az aktivitásokkal kapcsolatban?
Az együttműködésünk 2017-es indulása óta 12 alkalommal szerveztünk szombati programozó workshopot , amelyen több mint 130 10-18 éves kor közötti lány vett részt. A foglalkozások után elégedettségi méréseink alapján a résztvevő lányok 9236 mondta azt, hogy megváltozott a véleménye a programozói szakmáról és szívesen folytatná a tanulást, valamint elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben ebben szakmában helyezkedjen el. Elkészítettünk egy két részes Skool TV adást a YouTube-ra, ahol az Accenture szakértője a Cloud Computingról mesél a laikusok számára érhető és élvezhető módon. 2022 őszén csatlakozott a cég a STEMSisters ösztöndíjprogramunkhoz, ahol 10 héten át mentorálunk olyan érettségi előtt álló lányokat, akik tech karrierről álmodoznak. https://www.stemsisters.hu/ Amikre különösen büszkék vagyunk, hogy cégen belül komoly túljelentkezés van az elérhető mentori helyekre, és több mint 40 munkatárs vett részt már a foglalkozásokon önkéntesként. Így nagyban hozzájárultunk a vállalati önkéntes kultúra fejlődéséhez
Skool TV cloud computing 1. rész
ÜZLETI HATÁS
Írd le, milyen hatást gyakorol a projekt / megoldás az üzletmenetre? Milyen előnyökre tehet szert ezáltal a vállalat a piacon? (
„Az Accenture, felismerve annak fontosságát, hogy mennyire fontos a technológiában való jártasság a jövő generáció karrier-céljaik eléréséhez, a „Skills to Succeed” kezdeményezésén keresztül olyan partnerekkel működik együtt világszerte, akik támogatni tudják a cég azon törekvését, hogy fiatalok számára váljanak elérhetővé olyan erőforrások, melyek az életük későbbi szakaszában segítik őket az említett céljaik megvalósításában.
A kezdeményezés magyarországi egyik fő pillére a Skool és az Accenture évek óta tartó sikeres együttműködése, melynek eredményeként ezres nagyságrendű elérést ért el a két partnerszervezet közösen szervezett programjaikon keresztül fiatalok körében. Közös nevező és átfedés a két szervezet „értékrendjében”, hogy tudásunk és erőforrásaink birtokában felelősségünk van abban, hogy a közösségeink tagjaival megismertessük és felkészítsük őket a minket és az iparágat körülvevő változásokra, melyek hatással vannak / lesznek a jövő tehetségeinek munkájára, munkahelyeikre.
Azzal, hogy közösen és együtt dolgozunk fiatalokkal, az Accenture első kézből kap közvetlen visszacsatolást és inspirációt ahhoz, hogy a saját üzletvitelét, üzleti környezetét tudatosan tudja úgy tervezni és formálni, hogy olyan tehetségeket érjen el, akik a jövőben nem csak szakmailag tudnak hozzájárulni a vállalat sikerességéhez, de tudnak azonosulni a vállalati értékekkel is, azon belül pedig a társadalmi felelősségvállalás fontosságával.
A fenti értékeken kívül a Skool által szervezett projektekben résztvevő önkénteseink olyan élményeket szereznek, amelyek segítik a cég belső márkájának építését, javítják a fluktuációt, nagyobb elköteleződést váltanak ki a munkatársakban, valamint olyan soft-skilleket szereznek meg a mentorálás során, amelyet aztán a mindennapi üzleti folyamatokban is jól tudnak használni. (ügyfélkezelés, külső-belső kommunikáció)” Dankó István – Accenture
Skool TV cloud computing 2. rész
TANULSÁG
Mi volt a legnagyobb kihívás a projekt során? Mit csinálnátok másképp? Mi volt a legnagyobb tanulság a projektből?
A legnagyobb kihívása a projektnek, hogy hogyan lehet egy maximális fordulatszámon pörgő, üzleti szempontok alapján menedzselt világcégben megtalálni azokat a belső stakeholderek, akik házon belül képviselnek minket és biztosítják a Skool számára szükséges erőforrásokat. Valamint, hogyan tudjuk a leghatékonyabban támogatni a programokra jelentkező céges önkénteseket, hogy valódi mentorként segítség a lányokat és néhány óra alatt szakmájuk példaképeivé válhassanak. A legnagyobb tanulság számunkra, hogy megértsük azt, hogy egy több ezer fős cégnél a döntési folyamatok hogyan zajlanak, és türelemmel építsük fel velük a közös aktivitásokat. Mivel a Skool 4-5 fős, lapos szervezet így gyorsan tudunk reagálni a körülöttünk zajló dolgokra, és sokszor érezzük azt, hogy a partnerekre való várakozás elvesztegetett idő.
A SIKER TITKA
Mi az az 1 megkülönböztető jegy, amitől igazán sikeres lett a projekt?
2014-es indulásunk óta több tucat céggel szerveztünk közös aktivitásokat. Az Accenture csapatával való együttműködésünk azzal emelkedik ki ebből a csokorból, hogy egy stratégiailag megtervezett kooperáció, ahol a különböző közös megmozdulások egymásra épülnek. Rövidtávú célunk, hogy eljussunk arra a pontra, ahol a $kool-os lányok akár az első gyakornoki pozíciójukat vagy első munkahelyüket is meg tudják szerezni a cégnél a tőlünk kapott tudás és támogatás segítségével. Így létrejön egy olyan partnerség, ahol 10 éves kortól egészen a felnőttkor első fontosállomásáig közösen támogatjuk a technológia és programozás iránt nyitott lányokat.
FENNTARTHATÓSÁG
Írd le, miben látjátok a megoldás fenntarthatóságát? Mitől fog működni hosszú távon?
Alapítványunk működésének záloga, hogy különleges és szakmailag magas színvonalú programokat viszünk be a partnercégeink irodáiba, ahol a résztvevő dolgozók büszkén mesélnek az önkéntes élményeikről. Ennek az élménynek köszönhető, hogy indulásunk óta financiálisan erős szervezetet építettünk, ahol lehetőségünk van 1-3 évre előre tervezni. Ráadásul egy olyan iparággal dolgozunk, amely folyamatosan növekszik, hiszen manapság már minden más szektor a kooperál a tech cégekkel. És ha az idei terveink megvalósulnak és elindul az állásközvetítő szolgáltatásunk is, akkor valóban elmondhatjuk magunkról, hogy képesek vagyunk egy érdeklődő lánynak 10 éves kortól az első munkahely megszerzéséig tudás, támogatást és megtartó közösséget biztosítani, miközben az alapítványunk egy újabb bevételi forrással bővül, így a hosszú távú működésünk is biztosított.
KOMMUNIKÁCIÓ
Milyen belső és külső kommunikációs eszközöket alkalmaztatok a projekt megvalósítása során? Milyen eredménnyel? Miben és mennyiben járult hozzá a projekt sikerességéhez?
Egyik kedvenc és fontos aktivitásunk a kommunikáció, amit ebben az esetben sem apróztunk el. Az együttműködés indulásakor a céges belső kommunikációt segítettük különböző bemutatkozó anyagokkal, ahol a dolgozók megismerték a Skool céljait és az aktivitásokat. Ezek utón kezdődött a belső önkéntestoborzás, és önkéntesképzés. A szervezett szombati foglalkozásokra a lányok toborzását a saját csatornáinkon végeztük (FB: 9000 követő, IG: 856 követő, Hírlevél: 3400 feliratkozó). A közösen megvalósult eseményekről készült fotókat és kisfilmeket pedig a FB oldalunkon és YouTube csatornáinkon osztottuk meg. A fenti eszközökkel az indulás óta több 10.000 megtekintést generáltunk. A belső kommunikáció nélkülözhetetlen volt ahhoz, hogy a dolgozók megismerjenek minket és aztán minél több munkatársnak hozzuk meg a kedvét a mentoráláshoz. A külső kommunikáció pedig azért kiemelten fontos, mert a szülőkés lányok a saját csatornáinkon értesülnek az aktuálisan elérhető ingyenes programjainkról.
AKIK NÉLKÜL NEM JÖHETETT VOLNA LÉTRE
Nevezz meg a folyamatban részt vevő kollégákat. Írd le mit tett hozzá a folyamathoz!
Accenture TEAM
Váradi Judit – az első ember a cégnél, akivel találkoztunk és aki azonnal nagy nyitottsággal támogatta, hogy elkezdődjön az együttműködésünk
Szegő Miklós – mentor- oktató, aki annyira elhivatott, hogy önkéntesként az elmúlt 5 évben minden foglalkozáson ott volt, még úgy is, hogy 2 éve nem dolgozik a cégnél, de visszajár, amikor ott szervezünk foglalkozást
Barna-Horváth Kitti – Communications Lead and Employer Branding Associate Manager, aki segít minket abban, hogy Magyarországon kívül is láthatóak legyünk a cég életében
Dankó István – CSR lead, akivel 3 éve együtt tervezzük meg az éves aktivitásainkat és segíti a belső folyamatok zökkenőmentességét (önkéntestoborzás, belső kommunikáció) az a 40 munkatárs, aki önkéntes mentorként segítette a lányok tanulását a szombati foglalkozásokon
Skool TEAM:
Koleszár Szilvi – CEO, társalapító, aki stratégiai tervezésével biztosítja azt, hogy együtt tudjunk mozogni a trendekkel, sőt, néha kicsit meg is előzzük azokat itthon.
Guzsaly Péter – partnership lead, aki azon dolgozik, hogy a támogató partnereink boldogan vegyenek részt a programokban és aztán büszkén meséljenek a közös élményekről
+ azok a csapatagok, akik az elmúlt 5 évben munkatársként segítették a foglalkozások létrejöttét