Skip to main content
Az év HR-szolgáltatói megoldásaNext Practices

Verify – Automatikus munkáltatói igazolások egy kattintásra

By 2023. áprilisNo Comments

Verify – Automatikus munkáltatói igazolások egy kattintásra

5 perc elolvasni
2023.04.26.

PÁLYÁZÓ CÉG NEVE:

Swipe Technologies Kft.

KKV

PÁLYÁZAT CÍME:

Verify – Automatikus munkáltatói igazolások egy kattintásra

A PROJEKT RÖVID BEMUTATÁSA

Mi a pályázatban bemutatott projekt / megoldás előzménye, oka? Milyen üzleti problémát akartok / akartatok megoldani vele? Milyen szükségletek hívták elő?

A munkáltatói igazolás elengedhetetlen eleme a hitelfelvételi folyamatoknak, azonban a jelenlegi formában ez minden szereplő (munkavállaló, munkáltató, bank) számára egy lassú, körülményes és hibalehetőségekkel teli folyamat. A Verify Magyarország első – és ingyenes – digitális munkáltatói jövedelemigazoló megoldása. Egy platform, amin keresztül a munkavállalók pár kattintással biztonságosan megoszthatják a bankokkal jövedelemigazolásukat, a munkáltató bevonása nélkül.

CÉLOK ISMERTETÉSE

Írd le milyen vállalati környezetben, milyen céllal, milyen elvárások mentén indult el a nevezett HR aktivitás. Amennyiben pontos célszámokat, KPI-okat (Key Performance Indicator) is meghatároztatok, írd le ezeket is!

A Verify célja, hogy a jövedelemigazolások digitalizációjával tehermentesítse a munkáltatót és munkavállalót is, mindezt úgy, hogy sosem látott pontosságot és egységességet garantál az MNB ajánlásoknak megfelelve.

– Gyorsabb és stresszmentesebb hitelügyintézés a dolgozóknak.

– Erőforrások felszabadítása a HR és bérszámfejtésen. Mindezt úgy, hogy a Verify használata ingyenes a cég és a dolgozó számára is.

– A pénzügyi szektornak pontos, gyors adatokat biztosítani, hogy a munkavállaló lehetőségeihez leginkább illő hitel termékeket vehessen igénybe.

MEGVALÓSÍTÁS KULCS ELEMEI, LÉPÉSEI

írd le a HR aktivitás pontos menetét! Milyen alapgondolatok mentén zajlott a megvalósítási stratégia kialakítása? Mi volt a stratégia, amivel a fenti célokat el kívántátok érni? Milyen lépésekben zajlott a megvalósítás?

Szükséges háttérinformáció:

A hitelezési folyamathoz szükséges információk átadása érdekében a Magyar Nemzeti Bank kötelékébe tartozó BISZ Zrt. (Magyarország hivatalos hitelinformációs szolgáltatójaként) összefogott a NAV-val és létrehozták a Jövedeleminformációs Rendszert (JIR), melyen keresztül
magánszemélyek pár -kattintással megoszthatják a NAV-os jövedelemigazolásukat az általuk választott bank(ok)kal. A Swipe Technologies Kft. 2019 óta biztosítja a Salarify Pay-t, egy munkáltatói juttatásként adható ledolgozott bérhozzáférés platformot, melyen keresztül a munkavállalók bárhol, bármikor hozzáférhetnek a már ledolgozott bérük egy részéhez, miközben a munkáltató számára nem keletkezik adminisztrációs többletmunka. Ezt a legfőbb bérszámfejtő szoftverekhez egyedileg fejlesztett közvetlen kapcsolat teszi lehetővé.

És ahogy a verify létrejött:

A BISZ Zrt. és a Swipe Technologies Kft. együttműködésének eredményeként 2023 G1/02-ben indul a Verify, mely egy újabb adatforrásként szolgál a legtöbb banknál már bevezetett JIR felé. Az együttműködésben a Swipe Technologies Kft. feladata a munkáltatói lefedettség kiépítése és biztosítása, a bérszámfejtő szoftverekkel való kommunikáció fenntartása, valamint a munkáltatói igazolások kiállítása. A BISZ Zrt. pedig vállalja a banki lefedettség biztosítását, és az így kiállított igazolások kézbesítését. A Verify kevesebb mint egy munkanap alatt bevezethető, és egyik legfontosabb újítása, hogy a jelenlegi változatos igazolási formátumok világába egységességet hoz. Gyorsan, egyszerűen és pontos adatokkal teszi kényelmessé a körülményes folyamatot, a hitelinformációs szolgáltató részvétele pedig garantálja a banki elfogadást. A platform a munkavállalók és munkáltatók számára is teljes mértékben ingyenes szolgáltatás, ugyanis a Swipe Technologies Kft. részére a BISZ Zrt. finansározza a rendszer működését az azt használó bankoktól származó szolgáltatási díjakból.

EREDMÉNYEK

Írd le milyen eredményeket értetek el a pályázati HR aktivitással? Milyen volt a lebonyolítás fogadtatása szervezeten belül / kívül? Amennyiben meghatároztatok előre KPl-okat, mennyire sikerült ezeket teljesíteni? Milyen hatást gyakorolt az aktivitás a szervezetre?Milyen visszajelzések érkeztek az aktivitásokkal kapcsolatban?

A Verify közeljövőbeli indulása miatt, a piacra lépésig elért mérföldköveinket osztanánk meg:

– Magyarország egyetlen hitelinformációs szolgáltatójával az egyik első piaci szereplőként tudtunk együttműködést és üzleti kapcsolatot kialakítani

– A szabályozóval folyamatosan együtt dolgozva a megfelelő rendeleteknek és törvényeknek megfelelő keretet szabni a terméknek

– A legtöbb bérszámfejtő rendszerrel natív integrációs kapcsolatot alakítottunk ki

– ezek közül néhánnyal (pl.: SAP, Kulcs-Soft) szorosabban is együtt dolgozva a maximális ügyfélélményért

ÜZLETI HATÁS

Írd le, milyen hatást gyakorol a projekt / megoldás az üzletmenetre? Milyen előnyökre tehet szert ezáltal a vállalat a piacon?

A Verify 2023 első felében kerül bevezetésre, azonban a tech háttér és a működés 100X-os készültséggel várja az indulást. Emiatt könnyedén összefoglalható, hogy a jelenlegi folyamathoz képest milyen változásokat és üzleti hatást várhatunk a terméktől. Hogy néz ki a munkálatai jövedelemigazolások kiállítása pre-Verify? A munkavállaló bemegy a HR-osztályra, leadja a különböző banki sablonokat és kéri azok kitöltését – lehetőleg tegnapra. Néhány bérszámfejtő szoftver rendelkezik sablonkitöltő riport funkcióval, azonban ez nem általános így többnyire igazolásonként 20-30 perces manuális munkával szükséges összevadászni az éppen bekért adatokat. A papíron készített igazolásokra vezetői aláírás szükséges, aminek elérhetőségét nagyban meghatározza az adott vezető napirendje, ez még tovább nyújthatja a procedúrát. Végül a dolgozó megkapja az aláírt papírt, és (munkaidőben) eljuttatja a kiválasztott bankokhoz. Itt azonban közel sem ér véget a kálvária a HR és a bérszámfejtés számára, hiszen a hitelesség ellenőrzése érdekében a banki ügyintézők rendszeresen telefonálnak adategyeztetés miatt,
megszakítva a napi munkát. Hogy néz ki mindez a Verify használatával? A munkavállaló bemegy a bankba, az ügyintéző elvégzi a szokásos ügyfélazonosítási folyamatot, és ellenőrzi, hogy az adott munkáltatónál elérhető-e a szolgáltatás. Amennyiben igen, a hiteligénylő egy gyors regisztrációt követően bejelentkezik a Verify-ba, áttekinti az igazolást, majd egy kattintással megerősíti annak megosztását, és kész is. Az ügyintéző azonnal le tudja tölteni a lehető legfrissebb adatok alapján kiállított, hiteles munkáltatói jövedelemigazolást. Így a szerződéskötési folyamat akár néhány napra rövidül, a HR-en és bérszámfejtésen dolgozó kollégák pedig szépen lassan elfelejthetik a munkáltatói igazolások kiállításának lépéseit.

TANULSÁG

Mi volt a legnagyobb kihívás a projekt során? Mit csinálnátok másképp? Mi volt a legnagyobb tanulság a projektből?

Az egyik legfontosabb kihívásként a bankonként eltérő sablonokat említenénk:

ahány bank, annyiféle formátumú munkáltatói igazolás sablon létezik. Papír alapon ráadásul a munkáltató részéről digitalizációt, vagy manuális kitöltést igényelnek – ezáltal minél több a sablon, annál nagyobb a hibalehetőség. Emellett pedig jelentősen emeli a HR-osztály részéről befektetendő energiát. Ezt, a BISZ Zrt.-vel és a bankokkal folyamatosan konzultálva egy megfelelő standard kialakításával oldottuk fel. A sablonok egységesítése érdekében a BISZ Zrt. összegyűjtötte és elemezte a piacon használt igazolási mintákat, majd ezekből összeállított egy rendkívül széleskörű adatcsomagot, mely minden fontos, és bekért információt tartalmaz. A Verify által kiállított jövedelemigazolás ezáltal jelentősen részletesebb és szélesebb adatállományt tartalmaz, mint jelen pillanatban bármely szolgáltató által használt formátum, így mindegyik intézmény kiszűrheti belőle a számára szükséges információkat.

A SIKER TITKA

Mi az az 1 megkülönböztető jegy, amitől igazán sikeres lett a projekt?

Az Európai Unióban cégünk egyedülállóként aggregál bérszámfejtőrendszer API-kat, amin keresztül a központi hitelinformációs szolgáltatók a megszokott, biztonságos csatornákon át adhatják tovább az információt a pénzügyi szektornak. A fenti közvetítő szerep egy új, gyors és biztonságos eszközt ad a munkáltatók, bankok és a munkavállalók kezébe, hogy azok erőforrást és időt spóroljanak.

KOMMUNIKÁCIÓ

Milyen belső és külső kommunikációs eszközöket alkalmaztatok a projekt megvalósítása során? Milyen eredménnyel? Miben és mennyiben járult hozzá a projekt sikerességéhez?

A projekt külső kommunikációja a közösségi felületeinken informálja a közönségünket és a BISZ 2rt.-vel való együttműködésünket mind a HR mind a pénzügyi szektorban releváns médiumokban lehozta a sajtó. A termékfejlesztés ideje alatt a kommunikáció a PR-eszközökre fókuszál(t), amit HR eseményeken tartott előadásokkal, kereksztal- beszélgetéseken való részvétellel támogatunk.

Néhány példa a sajtóból:

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20220802/mult-idobe-kerulhet-a-papiralapu-jovedelemigazolas-559159

https://fintechzone.hu/indul-a-verify-a-bisz-kozponti-hitelinformacios-zrt-es-a-swipe-magyarfintechstartup-kozos-megoldasa/

https://fintechzone.hu/europa-hitelezesi-folyamatat-gyorsíthatja-a-magyar-fintech-startupmegoldasa/

AKIK NÉLKÜL NEM JÖHETETT VOLNA LÉTRE

Nevezz meg a folyamatban részt vevő kollégákat. Írd le mit tett hozzá a folyamathoz!

Az egész Salarify csapat keményen dolgozott a projekt létrejöttéért, mindenkit egytől egyig kiemelnénk kitartó munkájáért, ha lehetne. A BISZ Zrt. oldaláról köszönjük a lehetőséget és a szuper együttműködést Kiss Attilának és Nagy Viktornak.

HR VEZETŐI AJÁNLÁS

A pályázat beküldéséhez egy aktív, HR vezetői szerepet betöltő ajánlása elvárt, aki szerint az adott módszer, (akár van személyes tapasztalata annak alkalmazásában, akár nincs), érdemes lehet az , Év HR szolgáltatói megoldása” díjra.

„Elkötelezettek vagyunk a magyar pénzügyi piac digitális fejlődése mellett. Fontos, hogy a prudens finanszírozás alapjaihoz olyan információt és szolgáltatásokat adjunk, amelyek felhasználása valóban képes arra, hogy a finanszírozásban felmerülő kockázatok csökkenthetők legyenek.” — Nagy Viktor, vezérigazgató, BISZ Zrt.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Leave a Reply

Copy link
Powered by Social Snap