Interjú Nagy-Józsa Dorkával, a Y2Y Hungary alapító, tulajdonosával.
Miért érzed fontosnak, hogy megmutassák a HRBEST pályázók, mit tesznek és milyen eredménnyel?
Nagyon kevés olyan platform van itthon, ahol valódi teljesítményt lehet brutál erős zsűri előtt bemutatni. Kár kihagyni.
Mi az, amire azonnal felcsillan a szemed a zsűrizés során?
Ha azt látom, hogy egy projekt nem túlcicomázott, hanem van eleje, vége, értelme. Nem a külcsín izgat senkit sem, hanem az, hogy mi az a mérhető, valódi változás, az az egy gondolat, ötlet, ami valami tök új, és másutt még nem láttuk.
Ha egy tippet adnál a pályázóknak, mi lenne az?
Ha te megírod, a melletted ülő zsűrizze le ahelyett, hogy segít az összerakásban. Nézzetek rá külső szemmel, mielőtt bekülditek, rögtön meg fogtok látni egy kérdést, amire nektek evidens a válasz, de nem annak, aki először látja.
Mit üzensz annak, aki hezitál a jelentkezésen?
Kapcsold be a videódat és mondd el három percben a projektedet. Ha már te is beleszerettél közben, úgyis megjön a kedved, hogy leírd 🙂
Számítasz-e arra, hogy nemcsak nagyvállalatok és ügynökségek pályáznak? Mivel tudnád ösztönözni kisebb startupok, KKV-k vagy akár civil kezdeményezések együttműködésével megvalósuló projekteket gazdáit a nevezésre?
Nézzétek meg a korábbi éveket! Vannak példaértékű nagyok, igen, de nagyon sok nyertes out of blue érkezett, nem kellenek tízmilliós büdzsék ahhoz, hogy egy jó projektet össze lehessen rakni, sokkal inkább díjazzuk az ötletet, mint a komplexitást.
Mennyire kell a papír és mennyivel fontosabb a megszerzett készség? Mire fordítanak figyelmet leginkább itthon?
A kutyát nem érdekli a papír, de tényleg. Régen se, ma se, holnap se. Még az se mindig, mi van benned, bármilyen szomorú. A lényeg az, mi az, amit meg is tudsz mutatni abból, ami benned rejtőzik.
Mitől lehet értékes, sőt fenntartható egy-egy fejlesztő projekt?
Ha mérhető az eredménye, és össze vannak kötve az eszközök a KPI-okkal. Ha valami nem mozdul, retrózom, hozzányúlok, futok neki újra. Az igazán jó fejlesztési projektek magukat fejlesztik.
Láttok igazán jó stratégiát bármely fronton – akár vezető fejlesztés, akár egy-egy reskilling, upskilling megoldással?
Igen. De a titoktartás, az titoktartás, a cégek jelentős része még a logó használatot is letiltja, nemhogy a projektekről való mesélést. Na de majd csak ez is javul idővel 🙂
Nem a pénz teszi a projektet…de tényleg? “Ha nadrágszíjat húzunk, akkor előbb vágjuk a képzés büdzsét”… mondj biztatót azoknak, akik azt gondolják, a kevésbé költséges projektjeik nem lehetnek elég színvonalasak, eredményesek?
Kevés pénzből egy szempont van, ne a legtöbb embert próbáld képezni. 1000 embernek biztosítani 1 órát, mikor tudnál 10-nek 100-at, a legnagyobb lábonlövés. Egy jó train-the-trainert annyiból össze lehet rakni, mint hat drágább coaching folyamatot, és a végére lesz hat trénered. Én az utóbbit választanám 🙂
Bármilyen jó tanács a pályázóknak? Sőt, egy don’t lista is jöhet!
Ugyanígy írd a pályázatot, ahogy cikket írnál. Legyél tömör, érdekes, és őszinte. Ahogy Mark Twain mondaná, ha igazat mondasz, később nem kell emlékezned semmire.