DEVCHALLENGE
5 perc elolvasni
2023.04.26.
DreamJo.bs Zrt.
KKV
PÁLYÁZAT CÍME:
DevChallenge
A PROJEKT RÖVID BEMUTATÁSA
Mi a pályázatban bemutatott projekt / megoldás előzménye, oka? Milyen üzleti problémát
akartok / akartatok megoldani vele? Milyen szükségletek hívták elő?
Mi is az a DevChallenge? A 2021. májusában elstartolt DevChallenge (devchallenge.hu) egy programozó verseny, amit a DreamJobs csapata szervez. A verseny pár hónap alatt nívós programozó versennyé nőtte ki magát a fejlesztők körében, jelenleg 14 IT és 11 “geek-positive” szórakoztató témával. A projekt elsőszámú célja, hogy a játékos felhasználókból a játékot szponzoráló cégek nyitott pozícióira jelentkezőt generáljon.
CÉLOK ISMERTETÉSE
Írd le milyen vállalati környezetben, milyen céllal, milyen elvárások mentén indult el a nevezett HR aktivitás. Amennyiben pontos célszámokat, KPI-okat (Key Performance Indicator) is meghatároztatok, írd le ezeket is!
A cégeknek egyre komolyabb erőfeszítéseket kell tennie nyitott pozícióik betöltésére. Ennek következményeként nő az “Employer Branding” fontossága nagy hangsúly helyeződik a munkáltatói már kára, és a játékosításra. Munkavállalói oldalról a diplomás, jellemzően reálbeállítottságú versenyszférában dolgozó szakemberekből áll a célcsoportunk, akiket a partnereinknél lévő nyitott pozícióink irányába szeretnénk terelni. Célunk volt elérni a havi 200 felhasználó által leadott 100 jelentkezést.
Bemutató videó
MEGVALÓSÍTÁS KULCS ELEMEI, LÉPÉSEI
Írd le a HR aktivitás pontos menetét! Milyen alapgondolatok mentén zajlott a megvalósítási stratégia kialakítása? Mi volt a stratégia, amivel a fenti célokat el kívántátok érni? Milyen lépésekben zajlott a megvalósítás?
A DevChallenge a szakmai játékosítás és az Employer Branding praktikus kombinálása révén teremt értéket. A projekt elindításakor kulcs momentum volt, hogy egy olyan projekt managert találjunk, akinek a kvízek területén van már tapasztalta. Egy olyan szakembert találtunk aki korábban a Honfoglaló termékmanagere volt. Az ő, és a fejlesztői csapat szoros együttműködéséből lépésről lépésre született a DevChallenge. Kritikus volt hogy a kvízekben szereplő kérdéseket hogyan állítsuk össze, hiszen nem vagyunk IT szakemberek. Erre külsős szakértőket (kérdésírókat) toboroztunk oktatói hátérrel. Végül elkészült a témán ként 150 kérdést tartalmazó feladvány adatbázis.
Hogyan zajlik a DevChallnege?
Egy játék során 10 feleletválasztós kérdést kell megválaszolni a megadott időn belül. A helyesen megválaszolt kérdésekkel pontszám gyűjthető. A rendszer három nehézségi szintbe sorolja a kérdéseket. Ez az érték a beérkezett válaszok alakulása szerint változik. A könnyű kérdésekkel 100, a közepesekkel 150, a nehezekkel 200 pont szerezhető. A kvíz kitöltése során megtakarított idő bónuszpontot ér. Minden megtakarított másodperc 1 bónuszpont. Az eredményekkel ranglistákon lehet versenyezni, badgeket lehet gyűjteni, valamint a meghirdetett bajnokságokon és kvíz versenyeken részt venni. A fentiekből jól kivehető, hogy a versenyeket egyfajta szakmai tesztként is definiálhatjuk. Az egyes versenyek végén a szponzorok számára a résztvevők eredményei és a teljes tabella elérhetővé válik. A játékosok pedig a regisztrációkor hozzájárulnak ahhoz, hogy a szponzor cégek álláslehetőségekkel megkereshetik őket. Továbbá a Devchallenge oldalon folyamatosan jelennek meg olyan álláshirdetések, amelyek az adott szakmai kvíz témájához kapcsolódnak, amelyre néhány kattintással jelentkezhetnek és a kvízben elért eredmény pedig csatolható az adott álláspályázathoz.
Promóciós videó
EREDMÉNYEK
Írd le milyen eredményeket értetek el a pályázati HR aktivitással? Milyen volt a lebonyolítás fogadtatása szervezeten belül / kívül? Amennyiben meghatároztatok előre KPI-okat, mennyire sikerült ezeket teljesíteni? Milyen hatást gyakorolt az aktivitás a szervezetre? Milyen visszajelzések érkeztek az aktivitásokkal kapcsolatban?
Elmondható, hogy az előzetesen meghatározott célokat sikerült elérnünk.
Az oldalt fél éves elő készítő munka után 2021 májusában indítottuk el, amit az elmúlt időszakban is folyamatosan fejlesztettünk. Az elmúlt 1 évben több mint 43 ezer játékmenetet indítottak a játékosaink. Átlagosan havonta 420-an játszottak, és összesen közel 2000 állásjelentkezés született a játéknak köszönhetően.
játékmenetek száma felhasználók száma indított álláspályázatok száma
2779 246 98
1937 208 103
3503 285 119
2392 456 189
3395 590 217
5856 520 239
2782 385 169
3824 462 140
4400 442 139
4778 466 163
3703 357 159
4258 618 214
ÜZLETI HATÁS
Írd le, milyen hatást gyakorol a projekt / megoldás az üzletmenetre? Milyen előnyökre tehet szert ezáltal a vállalat a piacon?
Az üzletmentünkre egyértelműen pozitív hatást gyakorolt a pojekt megvalósítása. A DevChallenge nagyon jól kiegészíti a már meglévő álláhirdetéseket és munkáltatói márkaépítést támogató termékeinket.
Az IT-s pozíciókra történő átlagos jelentkezések száma a projekt indulása óta 21%-kal megnőtt, amit egyértelműen a játéknak tulajdonítunk. A visszatérő felhasználók aránya meghaladja a 30%-ot, ami egyértelmű jele annak hogy sikerült az IT-s közösséget egy olyan termékkel megszólítanunk ami folyamatosan fenn tudja tartani érdeklődésüket.
TANULSÁG
Mi volt a legnagyobb kihívás a projekt során? Mit csinálnátok másképp? Mi volt a legnagyobb tanulság a projektből?
A projekt legfőbb tanulsága az volt, hogy a szakmai kvízek mellett érdemes pihentető, az IT sztereotípiához valamelyest illeszkedő „geek-positive” (Sci-Fi, Star Wars, Star Track, Gyűrűk Ura) kvízeket is fejlesszünk (az elején nem volt) , amely további játékmeneteket eredményezett és tartotta hosszabb ideig a látogatókat az oldalon, valamint segítette az ide való visszatérést.
A SIKER TITKA
Mi az az 1 megkülönböztető jegy, amitől igazán sikeres lett a projekt?
Az IT-s jelöltek hatékony megszólítása jelentősen eltér a klasszikus módszerektől, nem rövid, intenzív álláskeresési időszakot céloz, hanem akár évekig nyúló “nézelődős” időszakot feltételezett. Nem rohantuk le a játékosokat az álláshirdetésekkel hanem az érdeklődés folyamatos fenntartásával érjük el a pozíciókra történő jelentkezések nagyobb konverzióját. A játék miatt a felhasználók vissza térnek és egy idő után válogatni is kezdenek a nyitott lehetőségek között. A játékosok a játékmenetet követően néhány kattintással tudtak jelentkezni a szponzorációt nyújtó cég álláshirdetésére. A DreamJobs profilra történő átirányítással pedig további hasznos információt szerezhetnek a cégről, így a játékos pályázók átfogó képet kapnak arról milyen körülmények várják majd őket új munkahelyükön.
KOMMUNIKÁCIÓ
Milyen belső és külső kommunikációs eszközöket alkalmaztatok a projekt megvalósítása során? Milyen eredménnyel? Miben és mennyiben járult hozzá a projekt sikerességéhez?
Az oldal és a versenyek indulását követően a DreamJobs a saját tematikus Facebook csoportjaiban kampányolt az oldal mellett, továbbá fizetett Social Media hirdetésekkel, Google kampánnyal, hírlevéllel, bannerek elhelyezésével illetve Influencer a együttműködéssel is igyekezett népszerűsítenie játékot IT szakemberek körében. A kommunikáció célkeresztjében a hiányszakmákban tevékenykedő „passzív munkakeresők” voltak. Az ő hatékony megszólításuk jelentősen eltér a klasszikus módszerektől, nem rövid, intenzív álláskeresési időszakot céloz, hanem akár évekig nyúló “nézelődős” időszakot feltételezett, ezért felértékelődik a könnyű fogyaszthatóság, a látványos megjelenítés és az érzelmekre hatás fontossága is. Ezeket mind beépítve alkottuk meg kommunikációs kampányunkat.
AKIK NÉLKÜL NEM JÖHETETT VOLNA LÉTRE
Nevezz meg a folyamatban részt vevő kollégákat. Írd le mit tett hozzá a folyamathoz!
Szabó Dezső – Fejlesztési vezető
Muk András (Róka) – Fejlesztő
Kocsis Andrea – Fejlesztő
Schmid Attila- Product manager
Árvai Barbara – Marketing managaer
Szilágyi Diána – Marketing vezető
HR VEZETŐI AJÁNLÁS
A pályázat beküldéséhez egy aktív, HR vezetői szerepet betöltő ajánlása elvárt, aki szerint az adott módszer, (akár van személyes tapasztalata annak alkalmazásában, akár nincs), érdemes lehet az „Év HR szolgáltatói megoldása” díjra.
Lipcsei László Péter Richter Gedeon toborzási vezető a DevChallenge programozói verseny kiváló lehetőséget biztosít azon cégek számár, akik
fejlesztőt keresnek saját csapatukba. A játékosított programozói teszt lévén a résztvevők szakmai tudása jól feltér képezhető és a szponzorok számára könnyedén becsatornázhatóak a toborzási kiválasztási folyamatba.