Skip to main content
Az év HR-szolgáltatói megoldásaNext Practices

DEVCHALLENGE

By 2023. áprilisáprilis 27th, 2023No Comments

DreamJo.bs Zrt.

KKV

PÁLYÁZAT CÍME:

DevChallenge

A PROJEKT RÖVID BEMUTATÁSA

Mi a pályázatban bemutatott projekt / megoldás előzménye, oka? Milyen üzleti problémát
akartok / akartatok megoldani vele? Milyen szükségletek hívták elő?

Mi is az a DevChallenge? A 2021. májusában elstartolt DevChallenge (devchallenge.hu) egy programozó verseny, amit a DreamJobs csapata szervez. A verseny pár hónap alatt nívós programozó versennyé nőtte ki magát a fejlesztők körében, jelenleg 14 IT és 11 “geek-positive” szórakoztató témával. A projekt elsőszámú célja, hogy a játékos felhasználókból a játékot szponzoráló cégek nyitott pozícióira jelentkezőt generáljon.

CÉLOK ISMERTETÉSE

Írd le milyen vállalati környezetben, milyen céllal, milyen elvárások mentén indult el a nevezett HR aktivitás. Amennyiben pontos célszámokat, KPI-okat (Key Performance Indicator) is meghatároztatok, írd le ezeket is!

A cégeknek egyre komolyabb erőfeszítéseket kell tennie nyitott pozícióik betöltésére. Ennek következményeként nő az “Employer Branding” fontossága nagy hangsúly helyeződik a munkáltatói már kára, és a játékosításra. Munkavállalói oldalról a diplomás, jellemzően reálbeállítottságú versenyszférában dolgozó szakemberekből áll a célcsoportunk, akiket a partnereinknél lévő nyitott pozícióink irányába szeretnénk terelni. Célunk volt elérni a havi 200 felhasználó által leadott 100 jelentkezést.

Bemutató videó

MEGVALÓSÍTÁS KULCS ELEMEI, LÉPÉSEI

Írd le a HR aktivitás pontos menetét! Milyen alapgondolatok mentén zajlott a megvalósítási stratégia kialakítása? Mi volt a stratégia, amivel a fenti célokat el kívántátok érni? Milyen lépésekben zajlott a megvalósítás?

A DevChallenge a szakmai játékosítás és az Employer Branding praktikus kombinálása révén teremt értéket. A projekt elindításakor kulcs momentum volt, hogy egy olyan projekt managert találjunk, akinek a kvízek területén van már tapasztalta. Egy olyan szakembert találtunk aki korábban a Honfoglaló termékmanagere volt. Az ő, és a fejlesztői csapat szoros együttműködéséből lépésről lépésre született a DevChallenge. Kritikus volt hogy a kvízekben szereplő kérdéseket hogyan állítsuk össze, hiszen nem vagyunk IT szakemberek. Erre külsős szakértőket (kérdésírókat) toboroztunk oktatói hátérrel. Végül elkészült a témán ként 150 kérdést tartalmazó feladvány adatbázis.

Hogyan zajlik a DevChallnege?
Egy játék során 10 feleletválasztós kérdést kell megválaszolni a megadott időn belül. A helyesen megválaszolt kérdésekkel pontszám gyűjthető. A rendszer három nehézségi szintbe sorolja a kérdéseket. Ez az érték a beérkezett válaszok alakulása szerint változik. A könnyű kérdésekkel 100, a közepesekkel 150, a nehezekkel 200 pont szerezhető. A kvíz kitöltése során megtakarított idő bónuszpontot ér. Minden megtakarított másodperc 1 bónuszpont. Az eredményekkel ranglistákon lehet versenyezni, badgeket lehet gyűjteni, valamint a meghirdetett bajnokságokon és kvíz versenyeken részt venni. A fentiekből jól kivehető, hogy a versenyeket egyfajta szakmai tesztként is definiálhatjuk. Az egyes versenyek végén a szponzorok számára a résztvevők eredményei és a teljes tabella elérhetővé válik. A játékosok pedig a regisztrációkor hozzájárulnak ahhoz, hogy a szponzor cégek álláslehetőségekkel megkereshetik őket. Továbbá a Devchallenge oldalon folyamatosan jelennek meg olyan álláshirdetések, amelyek az adott szakmai kvíz témájához kapcsolódnak, amelyre néhány kattintással jelentkezhetnek és a kvízben elért eredmény pedig csatolható az adott álláspályázathoz.

Promóciós videó

EREDMÉNYEK

Írd le milyen eredményeket értetek el a pályázati HR aktivitással? Milyen volt a lebonyolítás fogadtatása szervezeten belül / kívül? Amennyiben meghatároztatok előre KPI-okat, mennyire sikerült ezeket teljesíteni? Milyen hatást gyakorolt az aktivitás a szervezetre? Milyen visszajelzések érkeztek az aktivitásokkal kapcsolatban?

Elmondható, hogy az előzetesen meghatározott célokat sikerült elérnünk.
Az oldalt fél éves elő készítő munka után 2021 májusában indítottuk el, amit az elmúlt időszakban is folyamatosan fejlesztettünk. Az elmúlt 1 évben több mint 43 ezer játékmenetet indítottak a játékosaink. Átlagosan havonta 420-an játszottak, és összesen közel 2000 állásjelentkezés született a játéknak köszönhetően.

játékmenetek száma       felhasználók száma indított       álláspályázatok száma

2779                                      246                                                  98
1937                                      208                                                  103
3503                                     285                                                   119
2392                                     456                                                   189
3395                                     590                                                   217
5856                                     520                                                   239
2782                                     385                                                   169
3824                                     462                                                   140
4400                                     442                                                   139
4778                                      466                                                   163
3703                                      357                                                   159
4258                                      618                                                   214

ÜZLETI HATÁS

Írd le, milyen hatást gyakorol a projekt / megoldás az üzletmenetre? Milyen előnyökre tehet szert ezáltal a vállalat a piacon?

Az üzletmentünkre egyértelműen pozitív hatást gyakorolt a pojekt megvalósítása. A DevChallenge nagyon jól kiegészíti a már meglévő álláhirdetéseket és munkáltatói márkaépítést támogató termékeinket.
Az IT-s pozíciókra történő átlagos jelentkezések száma a projekt indulása óta 21%-kal megnőtt, amit egyértelműen a játéknak tulajdonítunk. A visszatérő felhasználók aránya meghaladja a 30%-ot, ami egyértelmű jele annak hogy sikerült az IT-s közösséget egy olyan termékkel megszólítanunk ami folyamatosan fenn tudja tartani érdeklődésüket.

TANULSÁG

Mi volt a legnagyobb kihívás a projekt során? Mit csinálnátok másképp? Mi volt a legnagyobb tanulság a projektből?

A projekt legfőbb tanulsága az volt, hogy a szakmai kvízek mellett érdemes pihentető, az IT sztereotípiához valamelyest illeszkedő „geek-positive” (Sci-Fi, Star Wars, Star Track, Gyűrűk Ura) kvízeket is fejlesszünk (az elején nem volt) , amely további játékmeneteket eredményezett és tartotta hosszabb ideig a látogatókat az oldalon, valamint segítette az ide való visszatérést.

A SIKER TITKA

Mi az az 1 megkülönböztető jegy, amitől igazán sikeres lett a projekt?

Az IT-s jelöltek hatékony megszólítása jelentősen eltér a klasszikus módszerektől, nem rövid, intenzív álláskeresési időszakot céloz, hanem akár évekig nyúló “nézelődős” időszakot feltételezett. Nem rohantuk le a játékosokat az álláshirdetésekkel hanem az érdeklődés folyamatos fenntartásával érjük el a pozíciókra történő jelentkezések nagyobb konverzióját. A játék miatt a felhasználók vissza térnek és egy idő után válogatni is kezdenek a nyitott lehetőségek között. A játékosok a játékmenetet követően néhány kattintással tudtak jelentkezni a szponzorációt nyújtó cég álláshirdetésére. A DreamJobs profilra történő átirányítással pedig további hasznos információt szerezhetnek a cégről, így a játékos pályázók átfogó képet kapnak arról milyen körülmények várják majd őket új munkahelyükön.

KOMMUNIKÁCIÓ

Milyen belső és külső kommunikációs eszközöket alkalmaztatok a projekt megvalósítása során? Milyen eredménnyel? Miben és mennyiben járult hozzá a projekt sikerességéhez?

Az oldal és a versenyek indulását követően a DreamJobs a saját tematikus Facebook csoportjaiban kampányolt az oldal mellett, továbbá fizetett Social Media hirdetésekkel, Google kampánnyal, hírlevéllel, bannerek elhelyezésével illetve Influencer a együttműködéssel is igyekezett népszerűsítenie játékot IT szakemberek körében. A kommunikáció célkeresztjében a hiányszakmákban tevékenykedő „passzív munkakeresők” voltak. Az ő hatékony megszólításuk jelentősen eltér a klasszikus módszerektől, nem rövid, intenzív álláskeresési időszakot céloz, hanem akár évekig nyúló “nézelődős” időszakot feltételezett, ezért felértékelődik a könnyű fogyaszthatóság, a látványos megjelenítés és az érzelmekre hatás fontossága is. Ezeket mind beépítve alkottuk meg kommunikációs kampányunkat.

AKIK NÉLKÜL NEM JÖHETETT VOLNA LÉTRE

Nevezz meg a folyamatban részt vevő kollégákat. Írd le mit tett hozzá a folyamathoz!

Szabó Dezső – Fejlesztési vezető
Muk András (Róka) – Fejlesztő
Kocsis Andrea – Fejlesztő
Schmid Attila- Product manager
Árvai Barbara – Marketing managaer
Szilágyi Diána – Marketing vezető

HR VEZETŐI AJÁNLÁS

A pályázat beküldéséhez egy aktív, HR vezetői szerepet betöltő ajánlása elvárt, aki szerint az adott módszer, (akár van személyes tapasztalata annak alkalmazásában, akár nincs), érdemes lehet az „Év HR szolgáltatói megoldása” díjra.

Lipcsei László Péter Richter Gedeon toborzási vezető a DevChallenge programozói verseny kiváló lehetőséget biztosít azon cégek számár, akik
fejlesztőt keresnek saját csapatukba. A játékosított programozói teszt lévén a résztvevők szakmai tudása jól feltér képezhető és a szponzorok számára könnyedén becsatornázhatóak a toborzási kiválasztási folyamatba.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Leave a Reply

Copy link
Powered by Social Snap