Skip to main content
Egyéb kategóriaNext Practices

Kezdd nálunk a jövőd!

By 2023. áprilisNo Comments

Kezdd nálunk a jövőd!

5 perc elolvasni
2023.04.26.

Meraki Marketing Kft.

Abesse Informatikai Tanácsadó Zrt.

KKV

PÁLYÁZAT CÍME:

Kezdd nálunk a jövőd!

A PROJEKT RÖVID BEMUTATÁSA

Mi a pályázatban bemutatott projekt / megoldás előzménye, oka? Milyen üzleti problémát akartok / akartatok megoldani vele? Milyen szükségletek hívták elő?

A technológiai tanácsadással foglalkozó Abesse Informatikai Tanácsadó Zrt.-t ugyanúgy elérte a szakemberhiány, mint általában a hasonló területeken működő cégeket. Magyar tulajdonú középvállalatként különösen nagy feladatot jelentett, hogy fiatal, akár pályakezdő fejlesztőket
csábítson magához és őket csábító karrier út lehetőséggel meg is tartsa. A kampányban már rövid távon sok magasan képzett szakembert kellett a céghez vonzani, miközben számos nagynevű konkurenssel kellett versengeni.

CÉLOK ISMERTETÉSE

Írd le milyen vállalati környezetben, milyen céllal, milyen elvárások mentén indult el a nevezett HR aktivitás. Amennyiben pontos célszámokat, KPl-okat (Key Performance Indicator) is meghatároztatok, írd le ezeket is!

Az Abesse az IT- szektorra jellemző növekedési elakadással szembesült. Bár a vállalat megtartóereje eddig is erősnek mondható, a munkaerő- felszívás terén sok hiányossággal küzdött. Ez a projekt elejére elérte azt a mértéket, mely már az üzleti növekedést is veszélyeztette. A cég pályakezdő, medior és szenior IT szakembereket akart a kampány hatására felvenni, hogy növekedése biztosított legyen. Másodlagos célként egy erős szakember-adatbázis kiépítését is megfogalmazta.

MEGVALÓSÍTÁS KULCS ELEMEI, LÉPÉSEI

Írd le a HR aktivitás pontos menetét! Milyen alapgondolatok mentén zajlott a megvalósítási stratégia kialakítása? Mi volt a stratégia, amivel a fenti célokat el kívántátok érni? Milyen lépésekben zajlott a megvalósítás?

A legtöbb employer branding kampány fókuszában a JELEN áll: milyen MOST a cégnél dolgozni, hogyan telik a munkavállaló EGY NAPJA a cégnél.

A mi kreatív gondolatunk ennél távolabbra és messzebbre vitt az időben.

A KONCEPCIÓ: ha ma az Abesse-t választod munkahelyednek, akkor ezt a döntésedet az elkövetkezendő években, sőt, évtizedekben sem fogod megbánni. Cégünk szakmailag és emberileg is támogatni fogja céljaidat. A koncepció kreatív megvalósításánál jövőbeli szcenáriókat céloztunk meg. Három jövőben játszódó filmben emlékeznek vissza a már nyugdíjas korú fejlesztők az Abessé-nél töltött fontos évekre. Ezzel létrehoztunk egy új kategóriát science fiction dokumentumfilmeket készítettünk. A filmek hitelességét az adja, hogy az ügyféllel kidolgozott tartalom szakmailag is alátámasztott volt, a filmek legapróbb részletéig, a szövegtől a kellékekig. Azzal pedig, hogy idős emberek szójából hangoznak el a fejlesztésről szóló mondatok, az employer branding kortárs üzenetének adtunk egy csavart – ma már az állandó értékek kommunikálása „cool és friss”, nem feltétlenül a jelen pillanat. A jövő layerét csak finoman, jelzésszerűen raktuk rá az ismerős világra, a gyönyörű környezetre, ahol az egykori Abesse-kollégák elmesélték visszaemlékezéseiket. A három különböző film három különböző, a toborzásban jelenleg is legfontosabb célcsoportnak tekintett szakembert-pozíciót célzott meg, miközben az Abesse cégkultúrájába is betekintést engedett.

A filmek alkották a kampányunk gerincét.

A 3 FIM

2046 – A horgász https://youtu.be/-smFigpBrzU

2052 – Abigél: https://youtu.be/loy4ZB99gixg

2052 – Házaspár https://youtu.be/B3IS4CLO5BB
Kezdd nálunk a jövőd! -— ez lett a kampány szlogenje.

EREDMÉNYEK

Írd le milyen eredményeket értetek el a pályázati HR aktivitással? Milyen volt a lebonyolítás fogadtatása szervezeten belül / kívül? Amennyiben meghatároztatok előre KPI-okat, mennyire sikerült ezeket teljesíteni? Milyen hatást gyakorolt az aktivitás a szervezetre? Milyen visszajelzések érkeztek az aktivitásokkal kapcsolatban?

Az újszerű, a konvenciókon felülemelkedő, helyenként science fiction-be hajló történetmesélés sikerrel járt.

– Eddig csaknem 5 millió videómegtekintés történt, amelybe beletartoznak a közösségi médiumok (YouTube, TikTok, Facebook, Instagram és Linkedin) adatai.

– A kampány sikerességének köszönhetően az abesse.hu látogatottsága 113736-kal növekedett.

– A kampány hatására (2021 decemberében és 2022 első két hónapjával összevetve) 5536-kal emelkedett a jelentkezők aránya.

– Kétszámjegyű létszám hiányzott a fejlesztői gárdából, és ezt a kampány végére mind betöltötték.
– Külön öröm, hogy míg a kampányt megelőzően 2021-ben nem volt adatbázis-jelentkező (tehát aki nem kimondott aktuális nyitott pozícióra jelentkezett), addig a kampány két hónapja közben kétszámjegyű adatbázis-jelentkezést regisztrálhattunk.

2021 január februárjában a cég történetében kiemelkedően magas volt a fluktuáció.
2022-ben azonos időszakot vizsgálva drasztikusan visszaesett az önkéntes elvándorlási mutató.

Ezzel az Abesse növekedési tervei kivitelezhetőek lettek, és több projektet tudtak megvalósítani.

A felszívó erőn Kívül a kampány megtartó ereje is elvitathatatlan. A HR-es csapattal karöltve a munkatársak folyamatos visszajelzéseket kaptak a kampány státuszáról, a filmek megjelenéséről, az Abesséhez köthető aktivitásokról. Megosztással, ajánlással és az alkotási folyamatba beépített javaslataikkal is hozzájárultak a közös sikerhez. Nagy öröm számunkra, hogy szinte az egész szervezetet megmozgatta a 3 hónapos kampányidőszak. Külön kiemelendő, hogy mivel a szervezeti kultúra is abszolút támogató attitűddel rendelkezik a nemek közötti egyenlőség kérdésében, így szólhattunk egy végtelenül alul reprezentált csoporthoz is. Ők nem mások, mint a női nem képviselő, akiknek IT mérnöki végzettségük van. A 2. filmünk (Abigél) kifejezetten a fejlesztő nőket célozta meg, és a nézettségi adatokat tekintve ez lett a
legnépszerűbb kampányfilm is.

ÜZLETI HATÁS

Írd le, milyen hatást gyakorol a projekt / megoldás az üzletmenetre? Milyen előnyökre tehet szert ezáltal a vállalat a piacon?

A fő problémát az jelentette, hogy bár megrendelések jöttek volna az ügyfelektől, de nem volt ró elég fejlesztőjük és egyéb szakági munkatársuk. Így félő volt, hogy a cég nem csak a növekedéstől esik el, de akár még ügyfélvesztési hullámnak is áldozatul esik. Mivel az agilis módszertan alapján dolgoznak, így teljesen jogos ügyfélelvárás a gyorsaság, amely az Abesse egyik erőssége. Ezt azonban csak a kiemelkedő szaktudású IT-csapattal lehet megvalósítani. Az ő létszámuk így kulcskérdés. Ezt a háromhónapos kampány megoldotta, és azóta az üzleti tervben kitűzött projekteket sikerült megnyerniük. Sőt, a kedvezőtlen gazdasági hatások ellenére túl is teljesítették az 2021 év eleji terveket. A folyamat közben a megtartási arányuk is kimagasló, tehát nem tiszavirág-életű jelenségről van szó. A kampány feltette a munkavállalói térképre az Abessét, és sikeresen pozícionálta a vállalat előnyeit a leggyakrabban keresett célcsoportokban is. A kampányt megelőző azonos időintervallumhoz képest 559-kal nőtt a jelentkezők száma. Mérnöki pozícióba közel 100 fő jelentkezett.

TANULSÁG

Mi volt a legnagyobb kihívás a projekt során? Mit csinálnátok másképp? Mi volt a legnagyobb tanulság a projektből?

A legnagyobb kihívást a rendelkezésre álló szűkös erőforrás jelentette. A költségek alacsonyan tartása érdekében ezért az ügynökség – egyébként szakirányú végzettséggel, tapasztalattal és doktorátussal rendelkező – producere, filmes üzletágának vezetője maga rendezte a filmet, és az art direktori feladatokat is ellátta. A végeredmény szempontjából igazán egyedülálló megoldások születtek. Ennek köszönhető ugyanis, hogy még a vágási folyamat közben is szorosan együtt tudtunk működni az ügyféllel. A filmek megalkotásánál arra törekedtünk, hogy a jövő finoman jelenjen meg, és emberi, érzelmes, de racionális érveket felsoroló környezetben tartsuk a mondanivalót.

A SIKER TITKA

Mi az az 1 megkülönböztető jegy, amitől igazán sikeres lett a projekt?

Három science fiction dokumentumfilmet készítettünk. Ez a műfaj eddig nem jelent meg a hazai toborzási filmekben. A mi filmjeinkben található, a célcsoport számára releváns, finom utalások, gondolati játékok (pl. könyv a jövőből, szemüvegbe épített telefon, utalás az alumni partira szóló meghívóval, mely valóban része a szervezeti kultúrának stb.) a film hitelességét támasztották aló. Ezt erősítette meg egy kiválóan integrált, több digitális felületre kiterjedő kampány. A kampány során szintén úttörő jelentőségűnek tartjuk, hogy használtuk a TikTok felületét. A kkv-szektorban Magyarországon még junior pociókra is ritka gyakorlat ez A nézettségi mutatókat tekintve ez a döntés remek lépésnek bizonyult.

KOMMUNIKÁCIÓ

Milyen belső és külső kommunikációs eszközöket alkalmaztatok a projekt megvalósítása során? Milyen eredménnyel? Miben és mennyiben járult hozzá a projekt sikerességéhez?

A projekt során számos digitális felületet alkalmaztunk. A YouTube, a Facebook, a linkedin és az Instagram mellé a TikTok hirdetési felületét is használtuk. Megjelentünk a 3 filmen lvül a filmhez kapcsolódó statikus posztokkal, beharangozókkal is. A feliratkozókat és az Abesse közösségét folyamatosan EDM-ekben tájékoztattuk a megjelenő tartalmakról és az elért részsikerekről is. Az Abesse HR-munkatársait támogatva álláshirdetési felületeken is megjelentek az anyagaink.

Bannerek, posztok, EDM-ek, születtek a kampányt támogatandó az alábbi felületeken:
– Profession

– DreamJobs

– Nofluft

– HVG

– Frissdiplomás

Mindezek mellett az Abesse honlapja is jelentős tartalmi frissítésen esett át, és 2 microsite is készült a kampány támogatására. Az egyik a dereamjo.bs, a másik pedig a jobline.hu oldalán. A fentiek ismeretében elmondható, hogy a legszerényebb adatok alapján a filmjeinket csaknem 5.000.000-an látták. Az összes új követő és új elérésszám nagyságendileg 970.000 fő. A jelentkezések alakulása pedig igazán kedvező volt.

AKIK NÉLKÜL NEM JÖHETETT VOLNA LÉTRE

Nevezz meg a folyamatban részt vevő kollégákat. Írd le mit tett hozzá a folyamathoz!

– Németh Zoltán, az Abesse vezérigazgatója: szakmai kontroll és tanácsadás, ügyfél

– Török Moni, a Meraki Marketing Kft. ügyvezető igazgatója, szakmai kontroll

– Kánai András, Meraki, B2B kreatívigazgató: kampányötlet, szövegírás

– Dr. Papp Bojána, Meraki, Filmes üzletág- vezető: rendezés, art direkció, szövegírás

– Török Bence, Meraki, PPC Divizóvezető: PPC-kampánymenedzsment

– Jámbor Izabella, Meraki, marketing tanácsadó: teljes kampánymenedzsment

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Leave a Reply

Copy link
Powered by Social Snap